Logo

Digital kabel-tv + PVR

Skriv et svar
23.01.2007 20.47.34 #16 av 21
Postet av: buddy
Nå er det mulig å bestille PVR boksen fra Canal Digital.

Se her:

http://www.canaldigital.no/templates/ge ... 17481.aspx

Men de har nok en gang klart å strippe den for funksjoner, det finnes ingen annen mulighet til og overføre materiale fra harddisken enn Scart!!!????
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2007 23.16.07 #17 av 21
Postet av: sinatra
"buddy" skrev:Nå er det mulig å bestille PVR boksen fra Canal Digital.

Se her:

http://www.canaldigital.no/templates/ge ... 17481.aspx

Men de har nok en gang klart å strippe den for funksjoner, det finnes ingen annen mulighet til og overføre materiale fra harddisken enn Scart!!!????


Jepp. Snakket med en litt høyere opp i systemet hos CD her om dagen. Han var enig i at boksene de leverte ut var strippet til margen, og at dette var synd. Men grunnen til at de gjør det, er for å forenkle supporten. Vi som liker gadgets og teknotull er jo ikke brorparten av kundene til CD. Det er utrolig hvordan "mannen i gata" klarer å rote seg bort i et menysystem som "vi" mener er begrenset og mangelfullt.
Jeg tror CD folka fikk en innføring i den nye kabel dekoderen i eller før helga. Så jeg tror jeg skal ringe og spørre mine vel overveide spørsmål når jeg våkner i morra... :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2007 10.33.32 #18 av 21
Postet av: arke
Er det noen som har funnet ut noe om støynivået på harddisken?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2007 10.57.05 #19 av 21
Postet av: sinatra
"arke" skrev:Er det noen som har funnet ut noe om støynivået på harddisken?


Siden den ble lansert på mandag, tviler jeg på at det er noen som har rukket å få den hjem enda.
Men det hadde jo vært på sin plass å skrive noe om dette i testen på teknofil. Alt som står der er jo selvfølgeligheter for en PVR boks :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.03.2007 12.15.05 #20 av 21
Postet av: toro
Canal Digital lanserer med brask og bram en PVR-dekoder som mest sannsynlig kun vil vare i maks 1 år!! Jeg var nær ved å bli lurt og kjøpe en forrige uke. Heldigvis var det en bjelle i bakhodet som ringte. Digitalt bakkenett som kommer i løpet av høsten vil sende i MPEG4. Det vil da tvinge seg fram at kabel-TV også kommer i det formatet. Jeg vurderer også å gå over til bakkenett hvis programpakker og pris er fornuftig. Derfor venter jeg nå til CD kommer med MPEG4 dekoder til høsten, så har jeg muligheter og slipper å kaste bort 2000,- på "gammel" teknologi. Se forøvrig det svar jeg fikk på teknofil.no:

Nei, dagens personlige videoopptakere fra Canal Digital er enten for satellitt eller kabel - og ikke for digitalt bakkenett.

Bakkenett-PVR-er som mottar MPEG-4-signaler kommer først til høsten.
Da vil også Canal Digital komme med nye PVR-er for kabel og satellitt.

Beste hilsen
Bjørn B. Brøndbo
Teknofil.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.05.2007 10.12.15 #21 av 21
Postet av: erlingos83
Er en nybegynner innen den digitale kabel-tv verden, og har startet å bygge meg en HTPC. På denne tenkte jeg meg å kjøpe et tvkort med støtte for dvb-c, og fant et kort som også skulle være testet med canal digital sine digitale sendinger. Problemet er at canal digital må parre kortene med deres egne eksterne tunere, og de tilbyr ifølge dem ingen løsning for å skaffe kort som passer med et internt tv-kort til en pc.

Er det noen her som har funnet en løsning på dette, og kan hjelpe meg?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar