Logo

digitak dekoder til plasma

Skriv et svar
11.07.2004 22.36.23 #1 av 7
Postet av: ruben
Hei

Jeg har en canal digital dekoder og et lg plasma tv. Mitt problem er at dekoderen kun
har scart utgang og tv har component / compositt innganger + dvi og d-sub. Den har også s-video men da får jeg kun svart hvitt bilde. Mitt ønske er å kunne bruke en scart til komponent eller scart til d-sub kabel. Jeg har nå fått laget meg en scart til
d-sub men den virket ikke. Kanskje noen har prøvd dette selv, kjenner til hvorfor det ikke virker eller ikke skal virke. Er det noen som har noen ideer om hvordan jeg kan få dette til. Jeg har ikke lyst til å koble til med kompositt etter å ha brukt så mye penger som jeg har på tv'en :)

Alle svar mottaes med stor takk

ruben :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.07.2004 06.55.45 #2 av 7
Postet av: Rune
Å lage en SCART til VGA er ikke noe enkel sak. VGA inngangen bruker RGBHV signal mens SCART kontakten bruker RGB (synk på grønn). Derned trenger du noe elektronikk for å gjøre om signalet.

Det finnes bokser som gjør dette:



Jeg tror heller jeg ville satset på noe som gjorde RGB signalet om til komponent.



Grunnen til at du får sort/hvit ved S-video er at dekoderen din ikke støtter S-video ut fra SCART kontakten.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.07.2004 21.08.40 #3 av 7
Postet av: ruben
Takk for svaret jeg er nå litt klokere (men en scart og vga kabel fattigere)

Jeg har bestilt en scart til rgb hos svideo.com - http://www.svideo.com/scartrgb.html

og lurer da på om den vil gjøre nytten for den ser ikke ut som den du viste i svaret ditt,

eller om jeg får det samme problemet med sync ?

ruben :) videoware_1799_26146919.gif videoware_1799_26146919.gif ( 17,763671875 KB) Vist 931 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.07.2004 22.42.09 #4 av 7
Postet av: Rune
Når jeg leser produktbeskrivelsen så virker det som den gjør om komponent til RGB, altså motsatt av det du er ute etter.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2004 21.26.32 #5 av 7
Postet av: ruben
du har helt rett, den er nå avbestilt :)
siste spørsmål før jeg slår meg til ro med compositt.
Er det mulig og ta ut scart rgb fra dekoderen så koble til et mellomledd som gir ut svideo og så til tv ?

dvs - scart kontakt -> scart kabel -> omformer -> svideo -> plasmatv.

jeg griper etter halmstrå her...

ruben :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2004 17.01.03 #6 av 7
Postet av: ruben
Jeg skjønner ikke helt hva jeg har skrevet selv så jeg prøver på nytt :)

Hvis jeg kobler en scart kabel fra dekoderen til en scart velger og så i scart velgeren plasserer jeg en scart til compositt/svhs overgang som går til tv med svhs kabel vil noe sånt virke eller vil jeg få et svart hvitt bilde da også ?

ruben :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2004 10.44.10 #7 av 7
Postet av: DCSupreme
`Hvorfor kjøper du ikke scart til komponent hos eltek? Det bør vel funke? Supra Cables har en har jeg sett. Må lete litt i nettbutikken dems.

http://www.mamut.com/dynabel
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar