Logo

Det nye digitale bakkenettet?? ufattelig usikker nå...

Skriv et svar
13.06.2007 21.20.14 #1 av 3
Postet av: Stone Cold
hallais...
er egentlig lærer, men pga ingen fast stilling så har jeg nå skåra meg en sommerjobb på elkjøp.. der jeg blandt annet skal selge tv. Nå syns jeg selv at jeg har moderat peiling på alt som har med plasma og lcd, full hd (1080p). hdcp,hdmi og alt det som en kunde må få vite om når de skal kjøpe et tv.

Men!!!

Så var jeg av den oppfattelse av at med det nye digitale bakkenettet, så skulle tv signalene oppskaleres til 720p.. ?? Altså, hva var vitsen med digitalt bakkenett hvis ikke bildesignalene ble bedre tenkte jeg? Så kom jeg i snakk med en av mine mange kollegaer, og han mente at tv signalene IKKE ble sendt i HD.. Nå har jeg akkurat bynt i elkjøp, og han er en traver, så ville ikke si han i mot, så jeg må nå bare høre, har jeg virkelig tatt så feil, eller er det han som tar feil?
...Cause Stone Cold said so....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.06.2007 13.31.32 #2 av 3
Postet av: arntos
Kun "HD" kanalene som vil sende i HD. Alt det andre vil bli som parabol / digital kabel TV.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.06.2007 15.24.50 #3 av 3
Postet av: Rune
Og slik de har pakket kanelene i dag, blir det nok ingen HD programmer før tidligst når runde 2 er i gang, men da er det fortsatt bare plass til ca 30 vanlige kanaler. (og det er 60 som ønsker plass)

Slik at jeg har mine tvil. (NRK kommer nok til å sende litt)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar