Logo

det evinnelige spørsmålet, hvilket valg er best!

Skriv et svar
26.06.2005 12.39.17 #1 av 4
Postet av: Perceval
Kjøper min første leilighet i neste uke, og da også min første store tv (har en Philips 17" lcd). og vil ikke komme til å ha verdens største plass i stua.

Har gått å lurt på to tver, Hitachi 32LD7200 (LCD) eller 37PV500 (plasma). som sagt har jeg ikke allverden med plass å rutle med, og 37" er antagligvis det største jeg kan ha.

Hva mener dere om de overnevnte tvene, evt andre forslag. Jobber selv i butikk, og har sett en del på Hitachien, men venter enda på å få inn 37" (og ja, det stemmer Expert får den inn :wink: )

Sitter med en Sony dvpns930 dvd spiller, og en Sony STRDE790 forsterker. Dette tror jeg jeg må kvitte meg med, for de blir litt store. noen som har et forslag til en god forsterker og dvd som funker bra? kommer til å kjøre på med monsterkabel i alle retninger...

også: fungerer det å lure onkel toller, og bestille skjerm fra EU (gjennom wwwprisjakt.nu) og hente den på et postkontor i sverige? masse penger å spare, men mange penger å miste også, viss det går vest...

håper på positiv respons, Perceval
Ikke alle kan kalle seg det samme som oss, Expert
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.06.2005 15.24.21 #2 av 4
Postet av: Runel
Hei, Velkommen til forumet :D

Med forbehold at jeg ikke har sett Hitachi 32LD7200 så vil jeg gått for PV500 i 37" den råeste skjermen pr nå! LCD har ikke det samme sortnivået ennå! Hva vil du legge i forsterker? Ville anbefalt en med romkorreksjon+lip sync f.eks Yamaha, Pioneer o.l. til ca 8-10k får mye bra i den prisklassen.
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
27.06.2005 15.35.14 #3 av 4
Postet av: Tannoy
Panasonicen parkerer Hitachi! Enkelt og greit.
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
27.06.2005 16.08.30 #4 av 4
Postet av: Perceval
har selv ikke sett Panasonicen, men hitachien har et vanvittig flott bilde. men, avventer til vi (Expert) får inn PV500, og ser hvordan den tar seg ut.

når det gjelder forsterker har jeg STRDB790 og en DVPNS930. Dette fungerte godt i min gamle leilighet, men vurderer å bytte det ut. Må nesten se hvordan ND930 takler å sende komponett bilde til Panasonicen. Det er tross alt en ok spiller.

Tror også jeg må få meg enm av disse flotte HTPCene som komplett har. Konge maskinen til en 7-9000 er vel ok for å ha som base for film/musikk?

takk for gode tilbakemeldinger! og takk for velkomsten :D
Ikke alle kan kalle seg det samme som oss, Expert
Skriv et svar