Logo

Det blir Blue-Ray-spiller! Men hvilken...?

Skriv et svar
19.02.2008 17.17.04 #1 av 14
Postet av: Johnny Denon
Da er jeg klar til å bruke litt cash på HighDef-spiller til flatskjermen min(Sony 40D3000) men hvilken burde jeg velge? Jeg har ikke en reciever som "tar" de nye lydformatene, og så er det dette med Profil 2.0 og greier...? Burde man vente eller bare peise på?
Budsjett: 8.000,-
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2008 18.59.21 #2 av 14
Jeg syntes du burde "peise" på nå, men med visse forbehold. Profil 2.0 gjør slik at du får internettfunksjonalitet, dette gjør slik at det er mulig å laste ned ekstrameteriale som eks teskt fra ett annet språk som ikke er på disken etc. Så hvis du ikke er nevneverdig opptatt av dette er det ikke nødvendig å betale masse ekstra for dette.

Jeg syntes at PS3 gjør en svært god jobb som BD-spiller og en klar forddel er oppstartstiden som er svært kort i forhold til andre HD-spillere på markedet. Andre HD-spillere bruker omkring ett minutt for å starte, mens PS3 bruker ca 10 sekunder. En annen forddel er også at den er utstyrt med internettilgang slik at du kan få lastet ned ny software og ser meg ikke tvilende på at BD profil 2.0 blir tilgjengelig om ikke alt for lenge (men dette er bare spekulasjoner fra min side). Uansett så får du en svært god spiller for pengene (den kan også spille spill :wink: ). Det er selvsagt andre modeller som er verdt å se på som feks Sony BDP-S3(5)00, Panasonic DMP-BD10A og Samsung BD-P1400. Men mest for pengene får du ved å kjøpe PS3, kjøp heller noen ekstra filmer for pengene å nyt!

Mer info om PS3:
viewtopic.php?f=5&t=10252
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2008 19.28.53 #3 av 14
Postet av: Rune
Personlig syns jeg man har 2 valg. Enten velger man å kjøpe PS3 hvor man er sikret oppdateringer, eller så venter man til sommeren når de nye Panasonic eller Sony spillerne kommer. Slik det er nå risikerer man å få en spiller som ikke takler filmen helt ut (og da snakker jeg ikke nødvendigvis om Profil 1.1 og 2.0 funksjonalitet). F. eks putter du siste Die Hard film i Samsung sitt Blu-Ray anlegg får man beskjed om å oppdatere spilleren. Problemet er at det ikke finnes noen oppdatering til anlegget. (skal legge inn et bilde av problemet i BD guiden i løpet av et par timer)


Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2008 19.56.05 #4 av 14
Postet av: Johnny Denon
Tenker jeg venter litt til, da... Er så lei disse konstante oppdateringene og justeringene.
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2008 08.28.59 #5 av 14
Postet av: Asbjornp
Trodde den siste oppdateringen som kom i slutten av januar til samsungs 1400 hadde rettet den feilen?
Pioneer SC-LX81, Panasonic DMP-BD50, Epson TW-2000
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2008 09.41.49 #6 av 14
Postet av: Milzit
Er nedtlasting av tekster en 2.0 feature? Men man vil vel ikke ha mulighet for å laste ned norske tekster til importfilmer ifra USA?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2008 10.13.19 #7 av 14
Postet av: Torja
Jeg kommer personlig til å vente over sommeren til de nyeste spillerne har kommet på markedet og blitt testet litt rundt om kring i fagpresse osv. Ingen tvil om at PS3 gjør en god jobb som BD spiller. Men de som har kunnet sammenligne PS3 og f.eks Sony BD300 sier bilde på en dedikert avspiller er marginalt litt bedre så jeg tror det er mer å hente. Som PS3 eier har jeg det alikavel ikke for travelt. Men å få all HD lyd som bitstream er viktig for meg. Denne mulgheten har ikke PS3 for øyeblikket.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2008 10.39.08 #8 av 14
Postet av: skolelyset
For min del kommer jeg 87,9% sikkert til å kjøpe meg PS3 iløpet av våren. Valget står mellom den og Sony BD300, men siden jeg kan komme til å spille et og annet spill, + ha masse musikk/filmer/bilder på den, blir jeg mest sannsynlig å kjøpe PS3.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2008 19.51.04 #9 av 14
Postet av: Msport
Jeg ser ikke vitsen med å vente på noen annen profil. De nye profilene dreier seg i all hovedsak om ekstramatriale. Med mindre man har inneresse av bilde i bilde (pip) funksjon på 1.1 profilen og mer avanserte interaktive ekstramatrialer over internett på profil 2.0. Skal være helt ærlig pip og slike interaktive ting som å bestille ringetoner er værdt null, niks og nada for meg - jeg er nemlig inntresert i filmen. Benytter meg aldri av ekstramatrialet ellers, hvorfor vente på det i dag?

"Rune" skrev:Personlig syns jeg man har 2 valg. Enten velger man å kjøpe PS3 hvor man er sikret oppdateringer, eller så venter man til sommeren når de nye Panasonic eller Sony spillerne kommer. Slik det er nå risikerer man å få en spiller som ikke takler filmen helt ut (og da snakker jeg ikke nødvendigvis om Profil 1.1 og 2.0 funksjonalitet). F. eks putter du siste Die Hard film i Samsung sitt Blu-Ray anlegg får man beskjed om å oppdatere spilleren. Problemet er at det ikke finnes noen oppdatering til anlegget. (skal legge inn et bilde av problemet i BD guiden i løpet av et par timer)


Jeg har ikke opplevd slike problemer med min Samsung BD-P1400. Oppdateringer av software er i selskapets egeninnteresse for å holde omdømme oppe - kunder liker ikke å blir glemt fordi man bare har et par år gammel spiller. BD-P1000 kommer det feks jevnlig oppdateringer så vidt jeg har sett. Jeg ser ikke noe bekymring rundt det Rune.

PS3 er nok mest bankers, men jeg ønsker meg ikke en spillkonsol som støyer mer enn nødvendig i stua. Noe min PS3 gjorde. En av de siste filmene vi så på 60gb vi hadde klaget samboeren min på støy - og hun er ikke kritisk til støy som regel.
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2008 21.37.16 #10 av 14
Postet av: Rune
Jeg er heller ikke så opptatt av funksjonaltieten med profilene (selv om jeg syns transformers visning med info fra nettet var kul)

Det jeg mest er opptatt av er at man får en spiller som spiller av alle filmer uten problemer og uten at menyene bruker alt for lang tid å laste. Ved å vente 6-12 mnd så er man mer sikker på at man får en spiller som fungerer fint. Nå har vel Samsung blitt saksøkt i USA pga av ene spilleren fordi den fungerte dårlig. S500 som er toppmodellen til Sony har enda ikke fått SW oppgradering for DTS HD Ma som var ventet for lenge siden og det kan virke som det aldri kommer. Dette anlegge som jeg nevner har altså ikke fått oppgradering lenge etter det har kommet på markedet.

Når det gjelder PS3 så støyer iallafall ikke 40gb versjonen mer enn mine HD DVD spillere. (noe som jeg ble positivt overrasket over)

Jeg tipper Sony sin neste generasjon med billig spiller vil være et meget godt kjøp. (skal vel komme til sommeren) (skal vi håpe på samme respons som ps3 med en pris til 2995,-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2008 08.59.59 #11 av 14
Postet av: Rune
Av denne videosnutten så kan det virke som både BDP-S350 og BDP-S550 som kommer til sommeren/høsten har BD Live (profil 2.0)

http://www.youtube.com/watch?v=LqpkmNij8io

Jeg har nå lagt spilleren til produktdatabasen.
http://www.hjemmekino.no/database/playe ... luray=true
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2008 09.35.37 #12 av 14
Postet av: Johnny Denon
Litt OT: når hotte damer viser interesse for tekniske dubbedingser og tydelig vet hva de prater om, ja da blir det nesten litt for mye av det gode;-)
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2008 12.57.44 #13 av 14
Postet av: Rune
Du kan se hennes daglige podcast her:
http://www.veronicabelmont.com/
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2008 15.44.46 #14 av 14
Postet av: Torja
"Johnny Denon" skrev:Litt OT: når hotte damer viser interesse for tekniske dubbedingser og tydelig vet hva de prater om, ja da blir det nesten litt for mye av det gode;-)

Jeg forstår hva du mener, kan nesten risikere å bli forelsket, he, he.. :wink:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar