Logo

Denon, High-End også i Norge!

Skriv et svar
20.02.2006 15.17.50 #1 av 6
Postet av: minhjemmekino
Til de som har nevnt at Denon sine produkt i Norge ikke er i High End klasse vil jeg bare nevne at DENON AVC-A1XV hjemmekinoforsterker ble vinner av EISA-prisen i High End klassen. Om dere er bedre enn EISA til å vurdere dette tror jeg faktisk ikke. Do Denon :D
Aldri for mye effekt!! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 16.38.48 #2 av 6
Postet av: turbo1979
Siden Eisa sier det så må det jo være riktig. Men High End blir det aldri for meg. High End skal være noe uoppnåelig for hvermannsen som består av kun kompromissløse løsninger. Det kan aldri en reciever eller hjemmekinoforsterker bli i mine øyne. Da trenger man en surround forforsterker og monoblokker e.l. til hver høyttaler. En dvd transport, en cd-transport en sacd transport osv. Da begynner det å likne High End.
Denon High End, hahaha!!! Si meg, er du Denon forhandler eller?

Men jeg synes Denon har noen gode komponenter og kunne gjerne kjøpt Denon selv, bare så det er sagt.
Oppgraderer kontinuerlig min hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 16.40.56 #3 av 6
Postet av: turbo1979
Mine proson kompnentkabler står det high end på.
Jippi, jeg har High End kabler!!!
Oppgraderer kontinuerlig min hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 17.11.15 #4 av 6
Postet av: Typhoon7
Moderator: Det holder vel med en tråd om dette.

http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=5619
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 17.11.32 #5 av 6
Postet av: kid
Virker som du er ute etter å lage lange tråder med masse krangling og diskusjon, dette har du vel "tatt opp" i en annen tråd? Hehe.. uansett; Denon AVC-A1XV lar deg ha såkalte High-End muligheter, men hvorfor du legger deg så opp i det ordet, vet jeg ikke. Men etter min mening, må du samtidig ha kilde, kabler og ikke minst høytalere som står i stil; i en High-End klasse. Det er masse utstyr til langt rimeligere priser som har fått High-End stempel, men som ikke fortjener det. Og det finnes en del rimelig utstyr som kanskje heller burde hatt dette stempelet. (Spessielt blandt Integrerte forsterkere) Dette er en evighetsdiskusjon, som jeg synes er unødvendig å ta opp igjen.. Men, keep up the good work! Hehe..

:wink: 8)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 17.49.01 #6 av 6
Postet av: Rune`s hjemmekino
HALLO!
Mye artige kommentarer her på forumet, nesten komikveld avogtil...

Dette "high end" begrepet er det mange misforståelser gamle myter om.

For det første - det er ingen spesifikke prisklasser som definerer hva som er high end produkter. Noen går rundt og tror at en stereoforsterker må koste det samme som en BMW 325 for å få high end-stempelet. Det er jo bare nonsens.

Når EISA har kåret Denon AVC-A1XV til årets hjemmekinoforsterker i High End klassen, ja så er det innenfor klassen for HJEMMEKINOFORSTERKERE! Dette selv om stereoforsterkere til halve prisen banker den på ren lydkvalitet.

Mener å si at man må ikke blande drops og kanarifugler, det må skilles mellom KLASSER og KATEGORIER.

En må også huske på at utviklingen innenfor lyd går veldig fort.

Den forsterkeren du betalte en halv OBOS-leilighet for 20 år siden, når sannsynligvis ikke over sokkene til en hjemmekinoreceiver til 10 000,- i dag...

Så får de nostalgiske av oss bare tro at den gamle Tandberg Huldra radioen fremdeles er verdens beste ( high end ).... :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar