Logo

DENON DVD 1920 - noen som kjenner til denne?

Skriv et svar
22.09.2005 21.14.15 #16 av 21
Postet av: Typhoon7
Takker :)

Førsteinntrykket er meget bra.

Har kun testet litt med enkelte scener fra The Rock, Ringenes Herre og 2 Fast 2 Furious.

Blir mer testing i helga, både på film og musikk.

Koblet opp med komponent på bildedelen.
Lyddelen er koblet opp med både digital (optisk) og analog.

Hi-Fi Klubben fikk den inn i dag. Jeg fikk tak i siste eksemplar i sølv hos min lokale butikk. Resten av det partiet i sølv som kom inn i dag var allerede reservert/solgt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2005 21.58.02 #17 av 21
Postet av: Ken_Tucky
"sanasol" skrev:Post svar om hvordan inntrykket av spilleren er når du får testet den. Funderer på å bestille en selv også!


Vel, jeg hentet Denon-spilleren i dag, og har testet den noen timer. Ikke lange test-perioden, men jeg fant fort ut følgende:

Konklusjonen min er at det sikkert er en bra spiller, men min 2-år gamle Harman Kardon dvd30 er like bra i mine øyne (og ikke minst ører).
Kjørte hdmi fra Denon spilleren til min LG px3 plasma, men fikk ikke noe bedre bilde enn det HK'en gir med scart rgb.
Så enten er hdmi oppskrytt, eller så er min HK spiller konge på bilde.
Den er ihvertfall konge på lyd, og jeg synes ikke Denon-spilleren klarte å matche den (men jeg har HK avr3550 receiver, så det kan jo skyldes at den og HK dvd-spilleren passer godt i lag - høytalerne er Audio Pro Avantek Nine).

Jeg blir derfor å benytte angreretten og sende Denon spilleren i retur i morgen. Ser ingen grunn til å bytte ut dvd 30'en når den funker like bra som helt nye spillere.
Denne erfaringen har gitt meg enda mer tillit til Harman Kardon sine produkter, så jeg blir nok å gå for en HK når jeg engang kjøper ny dvd-spiller og receiver.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.09.2005 07.05.11 #18 av 21
Postet av: Typhoon7
Koblet du opp spilleren rett ut av esken eller har du endret innstillingene for HDMI i oppsettet?

Testet du også oppkobling via Scart RGB?
Nå er det vel lite vits å bytte spiller, hvis du fortsatt skulle benytte Scart.

Selv merket jeg stor forskjell fra min gamle spiller som var koblet opp via Scart RGB. Merket også forskjell i forhold til min opptaker som var koblet opp via komponent.

Har selv koblet opp Denonen med komponent (progressivt) og er godt fornøyd, men både lyd og bilde er mye smak og behag :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.09.2005 07.33.03 #19 av 21
Postet av: Ken_Tucky
"Typhoon7" skrev:Koblet du opp spilleren rett ut av esken eller har du endret innstillingene for HDMI i oppsettet?

Testet du også oppkobling via Scart RGB?
Nå er det vel lite vits å bytte spiller, hvis du fortsatt skulle benytte Scart.

Selv merket jeg stor forskjell fra min gamle spiller som var koblet opp via Scart RGB. Merket også forskjell i forhold til min opptaker som var koblet opp via komponent.

Har selv koblet opp Denonen med komponent (progressivt) og er godt fornøyd, men både lyd og bilde er mye smak og behag :)


Jeg endret innstillingene for HDMI, og testet med de forskjellige oppskaleringene. Ble ingen synlig forskjell. Testet den også med samme kostbare scart-kabelen som jeg bruker på HK'en, men som sagt kunne jeg ikke se noen som helst forskjell mellom HDMI og scart RGB.
For all del, det var kjempegodt bilde på både HDMI og scart, men ikke bedre enn på Harman Kardon via scart.

Hele poenget for å bytte var jo at jeg leste flere steder (bla. her på forumet) at det skulle bli merkbar bedre bildekvalitet med HDMI, men det ble det altså ikke i mitt oppsett.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.09.2005 08.14.17 #20 av 21
Postet av: Typhoon7
Det er ikke alltid HDMI gir bedre bilder.

Enkelte opplever også bildet som noe "kunstig".

Nå er jo ikke DVD-30 noen dårlig spiller heller.
At jeg med min 5 år gamle Thomson skulle oppleve større forskjell enn deg, vil jeg si er naturlig og forventet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 06.45.54 #21 av 21
Postet av: _Denon_
"Typhoon7" skrev:Takker :)

Førsteinntrykket er meget bra.

Har kun testet litt med enkelte scener fra The Rock, Ringenes Herre og 2 Fast 2 Furious.

Blir mer testing i helga, både på film og musikk.

Koblet opp med komponent på bildedelen.
Lyddelen er koblet opp med både digital (optisk) og analog.

Hi-Fi Klubben fikk den inn i dag. Jeg fikk tak i siste eksemplar i sølv hos min lokale butikk. Resten av det partiet i sølv som kom inn i dag var allerede reservert/solgt.


Hva synes du om denne spilleres egenskaper på lyd og bilde?

Regner med du har fått testet endel nå :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar