"Johnny Denon" skrev:Gleder meg til å høre hva du har å si om spilleren, Jørn. Den har riktignok bildejusteringsmuligheter, men utfordringen ligger i å finne en behagelig balanse mellom TV´ens skarphet og spillerens. På Blu-ray delen av spilleren har jeg ingenting å utsette. Jeg har også sammenlignet Denon-2010 med min eldre Denon-1930 dvd-spiller på samme tv, og etter min mening så gir 1930 et hakk bedre bilde da den "kontrollerer" støy og andre typiske dvd-artifakter bedre enn 2010. Spesielt på sone-1 filmer(og de har jeg en del av) ser jeg tydelig at 1930 behersker innholdet med mer bravur.
Jeg har selv Denon2010 og Panasonic plasma... jeg synes spilleren er meget bra på dvd. Den har veldig detaljrikt bilde og bra med dybde, veldig film-alike farger og bilde også som du sier. Jeg er enig i at selve bildet ikke er så skarpt, tror det er litt av greien med ABT siden den skalerer mykere enn feks Faroudjja som sitter i 1930 og 1940.. dette gir mer detaljer og dybde men mindre tydelig skarphet virker det som. Linjene er klare men ikke like tydelige som på feks Denon1940 eller Sony550. Jeg synes imidlertid detaljrikdommen, dybden og fargene er klart å foretrekke framfor denne skarpheten i de fleste tilfeller.. unntaket kan være på mer problemfylte filmer som du nevner.. feks flyvende dolker eller filmer med dårligere pq.
I Source direct blev dvd bildet mye bedre enn på Denon1940 i 576i og 576P(plasma), og mange filmer gav bedre resultat skalert til 720P og 1080P i forhold til Denon1940.
Starwars, Rocky og Aliens som jeg testet gav mye bedre resultater på dvd i forhold til 1940. Flyvende dolker ble derimot dårligere.
Jevnt over så produserte 2010 bedre detalj og filmbilde på dvd filmene mine i forhold til 1940.
Mye mer filmaktig og detaljert, bedre kontrast. Bildet kunne kanskje vært enda skarpere.
Ellers liker jeg ikke at noise reduction fortsatt kommer med kun 3 hakk, de øvrige bildejusteringsmulighetene virker veldig bra i forhold til tidligere utgaver synes jeg. DVD kan heller ikke tvinge 24P uten at dvd har det.
Spilleren har meget høy kontrast. Jeg tror mange kan ha godt av å justere ned kontrast to, tre hakk på dvd for å få et litt roligere og mer avdempet bilde.
Lyden er helt konge gjennom hele spilleren, CD, stereo, bitstream og PCM lyder meget bra.
BD bildet er fantastisk. BDlive og oppdatering er også såre enkelt å koble opp. Det er bare å plugge i og trykke "test connection" og så er man på nett. Første update gjorde iallefall oppstart til disk ut 5sek raskere.
Er selv meget fornøyd med denne spilleren, den kunne kanskje skalert enda skarpere på dvd og hatt bedre støyreduksjon.
Men de fleste dvder gir meget godt resultat på plasmaen med 2010.