Logo

Denon AVR-3803 VS Harman/Kardon AVR 630

Skriv et svar
20.03.2004 14.43.16 #1 av 11
Postet av: Kim
Nå har jeg altså tenkt å kjøpe meg ny HjemmeKino-Receiver, Sony'n jeg har fra før strekker ikke til lengre.
Jeg har lest litt om Denon sin AVR-3803 på Audiophile.no og jeg må si, var ikke mye negativ omtale om den.
Har også lest litt om Harman\Kardon sin AVR-630, men for det meste bare på siden til Hi-Fi-Center kjeden.

Så jeg spør dere, hvilken av disse to mener dere er best? Prisen er jo omtrent den samme.

Takk for svar :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.03.2004 14.59.28 #2 av 11
Postet av: Knut
"Kim" skrev:Nå har jeg altså tenkt å kjøpe meg ny HjemmeKino-Receiver, Sony'n jeg har fra før strekker ikke til lengre.
Jeg har lest litt om Denon sin AVR-3803 på Audiophile.no og jeg må si, var ikke mye negativ omtale om den.
Har også lest litt om Harman\Kardon sin AVR-630, men for det meste bare på siden til Hi-Fi-Center kjeden.

Så jeg spør dere, hvilken av disse to mener dere er best? Prisen er jo omtrent den samme.

Takk for svar :)


Hei Kim,
jeg er akkurat i samme situasjon som deg. Jeg har vurdert 3803en og AVR 630en. Denon 3803 har vært på markedet en stund nå, mens HK AVR 630 akkurat er lansert. HKen er mer up to date, og det er et moment å ta i betraktning. Se også på vekten - HK AVR 630 veier nesten 6 kilo mer enn Denonen!! Prossessorene til HK er også meget bra. 630en har +- 50 amp, og det er slett ikke verst, mens Denon ikke engang opplyser om ampere i sin spesifikasjon. Jeg er ikke i tvil, jeg skal ha HK 630 så fort som mulig. Med på kjøpet kommer også en ganske fancy fjernkontroll med LCD display som du kan lære opp til å styre alt utstyret ditt. Du kommer over mange flere tester av Denon 3803 enn HKen, for 3803en har vært noen år ute nå, men bare vent, de testene jeg har sett av 630en er meget positive. HK lager bra surround recievere, og når du likevel skal ha ny så gå for den feteste HKen, ikke en Denon som kanskje ikke er helt oppdatert om to år. Er Denonen klargjort for oppgradering til HD Radio mon tro? Det er HKen mener jeg.

Knut
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.03.2004 15.09.05 #3 av 11
Postet av: Kim
Hmm.. Ble litt mer klar for HK'n nå, men hadde vært flott om flere kom med pluss\minus-kommentarer om disse 2.

Uff :cry:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.03.2004 15.49.12 #4 av 11
Postet av: Knut
"Kim" skrev:Hmm.. Ble litt mer klar for HK'n nå, men hadde vært flott om flere kom med pluss\minus-kommentarer om disse 2.

Uff :cry:


Hei, dette er en mail jeg fikk fra HI-FI center kjeden i Tønsberg:

"Hei Knut
Takk for mail
For det første, skal du oppgradere til hjemmekino, og er fra før i besittelse av en HK stereo forsterker, velg HK igjen ! HK leverer de mest strømsterke apparatene på markedet, og det er noe du trenger når 5 eller 7 høyttalere er i drift. HK forsterkere har også meget gode prossessorer (digitale) og har markedets beste fabrikkprossessor (Logic 7) for gjengivelse av musikk og analog film bl.a.

En helt klar anbefaling vil være en AVR-630. Dette er en teknisk meget oppegående forsterker, og som spørsmålet ditt sier: du vil jo ikke ha en forsterker som er utdatert neste år. Erfaringen tilsier at HK varer lengst og de har som regel modellskifte hvert 2. år, ikke hver 6. mnd. som flere japan produkter gjør. AVR-630 er også en musikkformidler av ypperste klasse og er 100% oppgraderbar overfor nye eventuelle lydformater for fremtiden.
Alternativet ditt AVR 8500 har gått ut av produksjon og er beklagelig helt sluttsolgt.

AVR-430 og 630 er 7.1 forsterkere, dette innebærer enten 7.1 hjemmekino, eller 5.1 hjemmekino pluss en sone 2 (f.eks. soverom). Prossessoren i forsterkeren sørger for 7.1 gjengivelse, ikke DVD plata (den er 5.1, med noen veldig få unntak).

AVR-430 Kr. 9.995,-
AVR-630 Kr. 11.995,-

Ny 2004 HK katalog ligger ute i butikkene våre nå.

Mvh

KFjeld
Butikksjef"

og her er en fra HI-FI center kjeden i Oslo:

"Hei Knut.

AVr8500 er gått ut av produksjon.
AVR630 og 430 er VELDIG bra.
AVR330 er også bra i forhold til prisen, men kan ikke måle seg med 430/630.

Det er ikke mange filmer tilgjengelig med 7.1 lyd ennå, men det kommer...

Uansett kan forsterkeren dekode 5.1 og 6.1 til 7.1 og det blir en langt
større opplevelse.

Men du må vurdere om du har plasseringsmuligheter for 7 høyttalere.

Hvis du "bare" bruker 5 kanaler kan de 2 siste brukes i et multiromoppsett.
Hvis du f.eks vil ha lyd på kjøkkenet.

Mvh
IvarHi-Fi Center kjeden Oslo centrum
Henrik Ibsensgt 12
0181 Oslo
NORGE

TLF. +47 22 41 24 77
FAX. +47 22 41 24 78

E-mail. centrum@hificenter.no
web. http://www.hi-fi-center.no"

Knut
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.03.2004 18.01.54 #5 av 11
Postet av: Kim
Ok, Takk for enda mer info Knut :)
Da blir det nok AVR 430 eller 630, på en side vil jeg ha 430 pga. den er 2000 kroner billigere enn 630. Men på den andre siden vil jeg egentlig ha det råeste :\ Altså 630.
Jau, jeg får se selv. Takk :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.03.2004 00.08.19 #6 av 11
Postet av: ernie
Hei
Jeg har nylig kjøpt HK 630, og er meget fornøyd både til musikk og hjemmekino.
Hadde vært artig med en meningsutveksling når flere har fått testet ut denne receiveren.

mvh
Ernst
;-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.03.2004 07.07.45 #7 av 11
Postet av: Knut
"ernie" skrev:Hei
Jeg har nylig kjøpt HK 630, og er meget fornøyd både til musikk og hjemmekino.
Hadde vært artig med en meningsutveksling når flere har fått testet ut denne receiveren.

mvh
Ernst


Hei, jeg skal ha meg en 630 snart. Har du prøvd 7.1 surrounden? Er spent på hvor godt prossessoren dekoder ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.03.2004 15.57.11 #8 av 11
Postet av: ernie
"knut@extend.as" skrev:

Hei, jeg skal ha meg en 630 snart. Har du prøvd 7.1 surrounden? Er spent på hvor godt prossessoren dekoder ...


Har ikke testet den enda.....

Skal si ifra når jeg kommer så langt.. (mangler et par høytalere enda)
;-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.03.2004 09.29.10 #9 av 11
Postet av: kWern
Har noen av dere tatt en kikk på Harman Kardon DPR 1005 eller Harman Kardon DPR 2005? Dette er HKs nye toppmodeller som selges fra april av. De er digitale.... Sikle sikle... :P 8)

Se f. eks. http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=108810
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.03.2004 18.00.24 #10 av 11
Postet av: ernie
"kWern" skrev:Har noen av dere tatt en kikk på Harman Kardon DPR 1005 eller Harman Kardon DPR 2005? Dette er HKs nye toppmodeller som selges fra april av. De er digitale.... Sikle sikle... :P 8)

Se f. eks. http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=108810


Ser spennende ut....
Må høre på den når den kommer. Men må klare meg med AVR 630 i en tid framover....

Lurer litt på å koble til effektforsterker på front hovedhøytalerne for bedre HI-FI "lyd" og generell ytelse...

Ernie
;-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.03.2004 10.17.39 #11 av 11
Postet av: Knut
"kWern" skrev:Har noen av dere tatt en kikk på Harman Kardon DPR 1005 eller Harman Kardon DPR 2005? Dette er HKs nye toppmodeller som selges fra april av. De er digitale.... Sikle sikle... :P 8)

Se f. eks. http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=108810


Hei,
hva er opplegget med disse digitale forsterkerne fra HK? Planlegger å kjøpe en AVR 630, men plutselig blir jeg oppmerksom på DPR-serien. Hva er forskjellen?
Nå ble jeg forvirret, trodde jeg hadde funnet meg en topp moderne forsterker ....

Knut
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar