Logo

DENON AVR-2807 Hjemmekinoreceiver + Dali Concept høytalere

Skriv et svar
07.08.2006 22.52.40 #1 av 7
Postet av: steinarl
Skal investere i helt nytt hjemmekinoanlegg, og har bl.a skaffet meg prosjektor (Hitatchi PJ-TX200), og skal ved neste lønning investere i lyd.

Pga mange bildekilder (DVD-spiller, pc, paraboltuner) og muligheten for bi-amping vurderer jeg DENON AVR-2807. Har vært å snakka med folk i Hi-Fi Klubben, og sitter igjen med et godt inntrykk. Men siden jeg er rimelig nybegynner innen feltet er jeg muligens lett å lure også.

Høytalere som skal kjøpes er følgende:

Dali Concept 6 Fronthøytalere
Dali Concept 1 Bakhøytalere
Dali Concept 12 Sub
Dali Concept CT Senterhøytaler

Disse kan jeg fint lite om, så viss noen har erfaring med disse hadde det vært flott å høre. Lurer også på om dette systemet er "balansert" (dvs f.eks at bakhøytalerne er store/gode nok i forhold til fronthøytalerne)

Lurer også på å brenne av noen lapper på en HDMI dvd-spiller, har sett på en Denon til 2900 på Hi-Fi Klubben (husker ikke eksakt modell).

Til slutt er det jo kabler (hva følger forresten med de forskjellige komponentene?)

Tar imot alle tanker angående det lille prosjektet mitt med takk :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.08.2006 16.34.39 #2 av 7
Postet av: Torja
Denon 2807 er en av de siste receivere fra den kanten og skal være et meget trygt første kjøp. Svært høyt utstyrsnivå. Audyssey-system autokalibrering med flere målepunkter. Pre out slik at man kan oppgradere forsterker fronten viss man får lyst sener. HDMI inn/ut med video konvertering. iPod tilkoblings mulighet osv..
Testet i "Hjemmekino" nr 5 og de var svært fornøyde.
Har selv Denon 3805 og den spiller musikk meget bra, hjemmekino enda bedre. Noe fokus på mellomtone og diskant. Noen vil oppleve det litt vel analytisk.