Msport
Kunnskapsrik
E-post
Hei!
Beklager at min første tråd her blir et spørsmål, som sikkert for dere virker litt dumt. Det har seg slik at jeg på tirsdag ble den lykkelig eier av Dali Concept 8 med Concept 2 og Concept Center. Kjøpte også en Denon 2807. Der er Denonen som nå skaper litt trøbbel for meg. Lyden er det ikke noe å si på i det hele tatt.
Jeg har en del ting som skal kobles til tv'en (tuner, Pinnacle Showcenter, dvd opptaker og PS2). For å minimere antall kabler til tv'en ønsker jeg å sende de andre produktene over 2807'en og inn i scart på tv'en. Har kjøpt en kabel med S-video inn og scart ut. Ikke noe problem med å få opp bilde som også blir klart, men det er kun sort/hvit... Synes det blir vel kjedelig i lengden. Forøvrig bruker jeg også s-video inn fra min Philips DVD opptaker. (Hadde muligens vært letter hadde jeg brukt HDMI, men flat tv'en for stå på vent til sommeren er over og stua er pusset opp).
Bare for å understreke det så har jeg lest en god del i instruksjons bok på forhånd, men finner ikke noe godt svar. Er det noen der ute som kunne ha fått meg på rett spor, så hadde jeg vært dere evig takknemlig?
PS: lyden er forøvrig meget bra og angrer ikke et sekund på kjøpet. Savner nok litt "trøkk" i forhold til de Cerwin Vega DC15 jeg hadde, men måtte ut på grunn av samboeren sine ønsker... Snufser litt over at jeg må selge dem, men er allikevel ganske fornøyd!
Edit: løsningen ble å kjøre over Kompositt
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Grunnen til at det ble sort/hvit på scart var nok at scartkontakten ikke støttet S-video.
Uansett best å kjøre komponent.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Msport
Kunnskapsrik
E-post
Beklager, men det snek seg inn en skrivefeil: kompositt er det jeg endte opp med. Er rettet nå.
For bruke det som en løsning før jeg og kjerringa har pusset opp stua og ny skjerm blir kjøpt inn. Men hva slags skjerm vet jeg ikke enda. Blir i prisklassen 20-25 000,- kr. Det for vi ta senere!