Logo

Den store 3D-tråden

Skriv et svar
09.07.2010 09.05.26 #16 av 20
Postet av: Jorn.Finnerud
Den står uåpnet på kontoret, så den skal jeg se på så fort ferien er over:)
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.07.2010 20.20.37 #17 av 20
Postet av: teebee
jeg synes du skulle gjøre som statsministeren og avbryte ferien for å publisere en test :P
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.07.2010 05.52.37 #18 av 20
Postet av: Kjell
Var på 3D demo, i går, og så Samsung sin LED modell og Panasonic sin Plasma modell.

Det ble vist Monster vs Alien og diverse demoklipp.
Veldig bra effekt og brillene glemte i alle fall jeg fort at jeg hadde på.

Derimot virker det som om det er litt igjen på teknikken, da Samsungen hadde masse "skygger" på de aller fleste vertikale linjer i bildet.
Spesielt godt så vi dette på scenen på brua med rødt mot bakgrunnen.
På spørsmål om det gikk å få justert vekk dette, prøvde man med forskjellige innstilllinger uten at det ble noe synlig bedre?

Panasonicen synes jeg tapte veldig mye lystyrke og trykket i bildet med brillene på, noe som gjorde at 3D effekten ikke ble like god. Dessuten så dagslysscener ikke ut som om de var filmet i dagslys, men om ettermiddagen i skumringen. Panasonic hadde et par demoklipp som virkelig viste potensialet i teknikken, bare så synd at brillene medførte at lyset fra skjermen ble så mye dempet.

For egen del tror jeg at jeg vil vente litt med å kjøpe til det blir litt mere modent.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.07.2010 09.04.50 #19 av 20
Postet av: Jorn.Finnerud
Skjermen fra Panasonic trives aller best med dempet belysning i rommet. da viser den til fulle at den er betydelig bedre enn Samsung på 3D. crosstalken på Samsung er så plagsomt i lengden at det omtrent burde vært en reklamasjonsgrunn.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.07.2010 13.23.44 #20 av 20
Postet av: henigr
Heisann.. Noen som har erfaring når det gjelder SAMSUNG 3D 55" LED SKJERM UE55C8705. ??
Tenker mye på bildekvalitet, spill osv. Noen som vet åssen konverteringen 2d til 3d fungerer på ps3? Det er en av hovedgrunnene til at jeg har lyst til og bytte..

Liker veldig godt formen og utsende på denne tvèn, MEN VIL GJERNE ha innspill ang andre 3D tvèr, tester osv.

Kjedelig hvis man bruker bort 30 000 på en tv man ikke er fornøyd med..

Håper og få litt hjelp av dere "Proffer" :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar