Logo

Den perfekte DVD-Spiller...

Skriv et svar
11.01.2004 20.19.06 #1 av 7
Postet av: -kah-
OK, en liten diskusjon...
Hva vil være en perfekt dvd-spiller? Hva mener forum-deltakerne er viktigst? Er litt nysgjerrig på hva folk rundt omkring setter i høysetet ved kjøp av en flunkende ny dvd-spiller.

Og ikke minst... Hva skal en slik perfekt spiller koste på dagens marked?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2004 20.19.40 #2 av 7
Postet av: jerudi
Den perfekte dvd spelar er etter mi meining HK sin DVD25. Til 5000 kr så må eg seie at det er den som gir best lyd for pengane. Har prøvd monge meir kostbare spelara på mitt annlegg og eg må seie at HK knuser alt. Sjekk http://www.harmankardon.com for å sjekke ut spelaren. Dei andre til HK er også å ambefale.
Men korr bra anlegg har du?
Film er best på heimekino!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2004 20.20.27 #3 av 7
Postet av: -kah-
Jeg tenkte mer hva hva en "drømmespiller" skal ta av formater og hva en slik drømmespiller skal koste jeg...
Ikke nødvendigvis en bestemt modell. Tenkte litt mer hypotetisk enn som så. Kanskje jeg ordla meg litt dårlig i det første innlegget.
Tenk, hva ville din drømmespiller klare å gjøre? Og hvis man skal være litt realist oppe i det hele... hva ville en slik spiller koste?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2004 20.22.02 #4 av 7
Postet av: Esp1
"-kah-" skrev:Jeg tenkte mer hva hva en "drømmespiller" skal ta av formater og hva en slik drømmespiller skal koste jeg...
Ikke nødvendigvis en bestemt modell. Tenkte litt mer hypotetisk enn som så. Kanskje jeg ordla meg litt dårlig i det første innlegget.
Tenk, hva ville din drømmespiller klare å gjøre? Og hvis man skal være litt realist oppe i det hele... hva ville en slik spiller koste?


Denon DVD-2900 er nesten i mål, men er fremdeles plaget av chroma upsampling error på en del MPEG materiale. Fiks det og få med en firewire utgang for SACD/DVD-A (og evt DVI for video) og vi er vel mer eller mindre i mål. Fjernkontrollen på DVD-2900 kunne vel vært mye bedre oxo...

Alt burde vært mulig å få for under 10 000.
Espen Braathen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2004 20.30.55 #5 av 7
Postet av: kakehode
"-kah-" skrev:Jeg tenkte mer hva hva en "drømmespiller" skal ta av formater og hva en slik drømmespiller skal koste jeg...
Ikke nødvendigvis en bestemt modell. Tenkte litt mer hypotetisk enn som så. Kanskje jeg ordla meg litt dårlig i det første innlegget.
Tenk, hva ville din drømmespiller klare å gjøre? Og hvis man skal være litt realist oppe i det hele... hva ville en slik spiller koste?


Drømmespilleren må jo være Krell DVD Standard. Blir vel ikke stort bedre enn det tror jeg, men prisen er som på en ny Passat, så med mindre jeg får avsindig mye penger mellom hendene blir det med tanken!
Ellers har jeg allerede funnet min drømmespiller! H/K DVD25! SACD og DVD-Audio gidder jeg ikke vase med før de store sjefer har bestemmt seg for hvilken som skal satses på, og det finnes dugelig med rock på formatene. Og all slags små tullete innretninger som innebydge dekodere for surround f.eks. trenger jeg absolutt ikke! Det har jo recieveren uansett, så hvorfor betale for en oppdobling man ikke trenger. DVD25 spiller standard CD og DVD, ferdig med den saken! Mer trenger jeg ikke!
Og nevnte jeg lyd- og bildekvaliteten?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2004 20.31.59 #6 av 7
Postet av: Iceman
H/K har kommet med en oppfølger til DVD25, DVD30. Har ikke sett noen tester på den ennå, men er sikker på at denne havner på toppen. Den koster 5k og har f.eks prog.scan, DVD-audio, Bass management med delefilter ++.

http://www.hi-fi-center.no/linkman.cfm/ ... 1_2e3.html
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2004 19.16.07 #7 av 7
Postet av: Hal 9000
Den beste dvd spilleren, ville ha vært en spiller som man kan skifte ut deler på når spilleren begynner og bli utdatert. Eller man vil oppgradere den til å kunne spille av ett nytt format o.l. Og ta software-oppdateringer via internett. Noe lignende som Meridian sine for-forsterkere. Tror noe slikt kunne slått ann, men tror aldri noen vil satse på noe slikt. Spilleren burde selvsagt ikke koste mer en ca. 10000.

Mvh

Ronny
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar