Logo

Den beste BLUE RAY spilleren nå.

Skriv et svar
05.12.2007 20.16.51 #1 av 20
Postet av: boly
Noen som har en formening om hvilken som er den beste spilleren på markedet NÅ.

Skal handle fra USA, så kansje det har kommet noen modeller som ikke er tilgjengelige her enda.

Er det Panasonic, Pioneer, Samsung eller Sony som har overtaket for tiden?
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2007 20.55.54 #2 av 20
Postet av: MindWaste
fullstendig OT dette boly men ser du har sr-875 i bestilling... :wink:
er det lang leveringstid (kjøpte du sølv eller sort?) og hvem bestilte du fra?
du kan gjerne svare på PM så vi ikke roter oss bort i denne tråden :lol:
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2007 21.55.11 #3 av 20
Postet av: boly
Onkyo'n og Klipsch kjøpte jeg fra Bass Brothers. De holder til nede ved der du bor et sted.

God pris på alt, gratis frakt [u]MEGET[/u] god service så langt.
Håper og ha den [u]sorte[/u] Onkyoen i hus i morgen eller fredag.

http://www.bassbrothers.no/

Ja folkens, hvilken blu ray?
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2007 22.30.43 #4 av 20
Postet av: Rune
Panasonic sin nye 30 spiller må jo være mye for pengene.

Profil 1.1 og Bitstream out.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2007 22.38.49 #5 av 20
Det er jo en del gode spillere, men de er foreløpig litt mangelfulle.Jeg ville tatt en titt på Sony BDP-S500. Den dekoder ikke lyd-signalene først, noe som er på tide. Den har HDMI 1.3 og har 1080P/24. Den fikk terningkast 5 i "Hjemmekino".

Det er en test av 3 Blu-ray spillere i Lyd og Bilde.

Det vil også komme en ny Pioneer snart som heter Pioneers BDP-LX70 som ser lovende ut.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2007 23.57.15 #6 av 20
Postet av: boly
Takker for rask respons.

Jeg ser på databasen så er sony 500 nyere enn 300, dette stemmer ikke i USA. Mulig 300 er relansert i USA, for der anbefaler de den før 500.

Tror jeg faller på Panasonic DMP-BD30K til den nette sum av 499$ med 5 filmer på bestbuy.

Takker for tipset Rune.

http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp ... d=cat00000
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2007 10.44.09 #7 av 20
Postet av: 1080p
Kjøper du blue ray spiller i USA, så kan du bare bruke den på filmer du også kjøper i USA og ikke filmer kjøpt i Norge. Mens HD DVD er sonefri. Har jeg forstått det rett da ?
Pioner PDP 508XD, Yamaha RX-V1800, Toshiba HD-E1, Infinity Kappa (6.2i , Video seriesII), Mirage BPS-150 sub, XTZ99W12 sub, PS 3,
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2007 12.16.59 #8 av 20
Men det er faktisk også noen Blu-ray filmer som er åpne. Står en liste over disse under temaet "HD-Filmer". Du får gi tilbekemelding når du har fått spilleren Boly :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2007 13.38.34 #9 av 20
Postet av: boly
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Men det er faktisk også noen Blu-ray filmer som er åpne. Står en liste over disse under temaet "HD-Filmer". Du får gi tilbekemelding når du har fått spilleren Boly :wink:


Tilbakemelding skal bli, hadde håpet å få Onkyoen i dag, men posten da vet du...

Eneste bakdelen med Panasonic spilleren er at den er stygg som draugen, men er den best får ikke det hjelpe :)
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2007 14.46.35 #10 av 20
Postet av: teebee
"1080p" skrev:Kjøper du blue ray spiller i USA, så kan du bare bruke den på filmer du også kjøper i USA og ikke filmer kjøpt i Norge. Mens HD DVD er sonefri. Har jeg forstått det rett da ?


man får vel kjøpt sone1 filmer i norge også. fikk iallefall det på dvd. man burde kontorllere coverne på filemer man kjøper i norge. selfølgelig er flesteparten av filmene sone2, men den som leter finner.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2007 16.56.34 #11 av 20
Postet av: boly
Dette med sone er ikke et problem for meg da jeg handler nesten alle filmer på dvdstrax, de har et bra utvalg av blu ray og finner jeg det ikke der har vi altids E-BAY.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2007 15.15.32 #12 av 20
Postet av: jvaule
Boly : Jeg sjekka samtlige HD-DVD og Blu-Ray spillere tilgjengelig i USA
når jeg var der borte for 1 mnd siden. Ingen av dem søtter 220V og 50Hz operasjon.

Dette fikk jeg som var på en e-post til Toshiba:


Thanks for writing!


We appreciate your interest in Toshiba.


Our DVD-Video players use the NTSC color system and cannot play DVD video discs recorded in any other color system (PAL, SECAM, etc.). The players are encoded for region 1 designation only.

Our products are designed specifically for use in the United States. Most overseas countries use different voltages and cycles than the United States. While the standard in the states is 120 volts at 60Hz, many other countries use 220-240 volts at 50Hz. A voltage adapter may be used to lower the voltage to 120 volts. However, there is nothing to convert the foreign cycles from 50Hz to 60Hz. This may cause the unit’s power supply to operate at a higher temperature than that for which it was designed. It could eventually lead to a decreased life span of the equipment.


Plese write back if I can assist you further.


Rick

Toshiba Customer Service


Du ser at man klarer enkelt å konvertere volten, men Hz er "umulig".

Det vil sikkert virke, men hvor bra og hvor lenge er et annet spørsmål.

Gi en tilbakemelding hvis alt viker helt fint da :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2007 17.57.00 #13 av 20
Postet av: boly
Klar over at Hz ikke er så lett og forandre på og kommer selvfølgelig til og følge nøye med på temp osv.

Når det er sagt er det jo importert store mengder med spillere og annet AV utstyr og kan ikke i farten komme på og ha lest eller hørt om noen som har fått spesielle problem med hverken levetid eller overoppheting.
Mulig dette er et problem som er mere spesefikt på blu ray, men det finner vi snart ut av;)

Spilleren er i posten, så det tar sikkert litt tid før jeg her den her hjemme, men jeg skal komme med tilbakemelding.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2007 18.21.22 #14 av 20
Postet av: boly
Da har jeg fått spilleren i hus. Valget falt på Panasonic BD30 etter anbef. fra Rune. Silleren ankom posten i dag, merket den med gave når jeg sendte den, og slapp og betale toll/ moms.

Da jeg ikke har anledning og kjøre 1080, men bare 720 på PJ kan jeg ikke gi full tilbakemelding.

Menyoppsettet på denne spilleren trenger ikke bruksanvisning. Tenkte litt på Philips når det gjelder selvforklarende menyer osv.

Har nettopp frest gjennom Apocalypto på BR, og bilde er MEGET godt, kunne ikke se en eneste glitch eller feil i bildet. Jeg kjørte samtidlig Apocalypto på vanlig dvd oppskalert til 720. Bildet via dvd har en tendens til og hakke litt og er en del svakere på dybde, smell, farger og jeg synes sortnivået er dårligere enn på BR spilleren. Forskjellen kan det selvfølgelig være dvdspilleren som står for. Men jeg kan ikke si og ha lagt så godt merke til dette før nå.....

Når det gjelder bekymringene til Jvaule er de grunnløse. Spilleren ble ikke varm i det hele tatt og alt fungerer som det skal. Du burde ha kjøpt en når du var der.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2007 19.37.35 #15 av 20
Postet av: Torja
Gratis med kjempe spiller.. :lol:

Har selv Apocalypto på Blu-ray, og via min PS3 så ser jeg at fargene virkelig smeller, vanvittig dybdeskarpt(ser langt inn i jungelen) og historien er så engasjerende at jeg ikke klarer å slå av før det er over..

Men smaken er jo fort litt forskjellig. BR utgaven er helt klart best.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar