Logo

Davis DLP DP x16 problemer og utskiftning

Skriv et svar
01.02.2009 16.21.11 #1 av 2
Postet av: dahlove
Jeg har et problem med pj min. Den er krystallklar (eller så klar jeg kan forlange av den gammle sliteren min) på nederste halvdelen, men den blir mer og mer dosete/grøtete jo lenger opp du kommer på skjermen. Har noen peil på hva dette kan komme av ?

På grunn av dette så har jeg også blitt veldig klar for å skifte ut den gammle og skaffe meg en ny pj.

Tror jeg heller mot DLP pj og jeg vil nok satse full HD når jeg først nå skal satse på ny.

PJ min henger i taket ca 4m fra veggen jeg bruker som "lerret". Det er 2 store vinduer på venstre side av rommet, disse blir dekket til med tykke gardiner som fungerer relativt bra. Det er også mye lys i bak kant av rommet da je ghar delt stuen i 2 og kino delen er den ene halvdelen. Problemet med baklyset har jeg også løst med tykke gardiner, men det slipper litt lys inn for det.
Jeg ser for meg at pj er første ledd i en større oppgradering da jeg ikke har hd eller digitale signaler fra før. Så jeg vil ikke at pj skal begrense meg seinere, men den skal ikke koste det "hvite i øyet" for det. God prosjektor til en god pris!

Pj skal primært benyttes til film og pc, med noe Xbox360.

Jeg er lutter øre for gode tips og råd !!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2009 22.00.34 #2 av 2
Postet av: Gorm
"Skal ikke koste det hvite ut av øyet", det er et beløp det ikke er lett å tallfeste. ;-)

Ser du etter rimelig full-HD DLP er det vanskelig å unngå BenQ W5000. Bildekvalitetsmessig, har den ingen (DLP)konkurrenter i sin prisklasse.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar