Logo

Dali Ikon 5. Bra start på en konevennlig hjemmekino??

Skriv et svar
23.02.2009 10.38.04 #1 av 2
Postet av: tombos1
Heisan!

Har i dag et gammelt Bose 5,1 system som spiller relativt bra (ifølge meg selv) og er selvsagt meget plasseringsvennlig.
Dette skal nå byttes ut.

Har vært og hørt på Dali Ikon 5 som jeg syntes spilte "sykt bra" størrelsen i betraktning. Til å drive dette hadde jeg tenkt meg Denon AVR 1909. Blu-ray spiller blir det også; Pioneer BDP-51. Når kona tillater det blir det kjøpt inn Dali Lektor 1 (bakhøtalere) og Dali Ikon Vokal 1 (Center).

Har fått tips til å kjøpe Lektor 6 som frontrekke istedenfor Ikon 5 - er dette en god erstatter? Har ikke hørt Lektor 6 selv, men betjeningen påstod at diskanten i Ikon serien var av en mye bedre kvalitet.

Tidligere var jeg faktisk inne på å kjøpe KEF KHT3005-SE, men disse var det "lang" ventetid på, så det slo jeg fra meg.

Tar imot alle kommentarer med stor takk, samt forslag til til frontrekke og receiver (maks kr 15.000) som kanskje gir enda bedre lyd enn ovennevnt....

Takk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2009 12.57.52 #2 av 2
Postet av: Zleepyme
Lector er en rimeligere høyttaler en Ikon serien. Ikon har vel to diskanter, mens Lector har den vanlige soft dome teknologien. Vil nok si at Ikon er hakket bedre en Lector. Men dra å hør på dem-
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar