Logo

Dali eller Yamaha høyttalere?

Skriv et svar
17.11.2005 19.46.11 #16 av 33
Postet av: Rune`s hjemmekino
Hallo! Anbefaler Dali på det sterkeste, har selv Consept 6 - som bakhøytalere, og bruker Consept 10 som fronter - dermed blir i mitt tilfelle både senter og sub. overflødig! Men gå for Dali, de skuffer ikke.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2005 20.04.34 #17 av 33
Postet av: pnerbye
Jeg har hørt Yamaha-høyttalere beskrevet som "Eltax i pianofinish". Ikke akkurat noen fjær i hatten det.

Har selv ikke hørt høyttalerne det er snakk om, så ta ikke dette som noen fasit, men jeg hadde store problemer med å finne positiv omtale av disse på nettet. Det var faktisk vanskelig å finne omtale av dem i det hele tatt. Jeg har vurdert dem selv pga av størrelsen og prisen. Det så ut til å være mye for pengene, men jeg har altså lagt bort tanken. Har ikke noen tro på dem rett og slett.

Selv ville jeg valgt Dali.

Uansett bør ørene dine avgjøre dette. Hvis du liker Yamahahøyttalerene så kjøper du dem uavhengig av hva jeg eller andre sier. Det er til slutt du som skal leve med dem.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2005 18.23.17 #18 av 33
Postet av: - MaRe -
"pnerbye" skrev:Jeg har hørt Yamaha-høyttalere beskrevet som "Eltax i pianofinish". Ikke akkurat noen fjær i hatten det.

Har selv ikke hørt høyttalerne det er snakk om, så ta ikke dette som noen fasit, men jeg hadde store problemer med å finne positiv omtale av disse på nettet. Det var faktisk vanskelig å finne omtale av dem i det hele tatt. Jeg har vurdert dem selv pga av størrelsen og prisen. Det så ut til å være mye for pengene, men jeg har altså lagt bort tanken. Har ikke noen tro på dem rett og slett.

Selv ville jeg valgt Dali.

Uansett bør ørene dine avgjøre dette. Hvis du liker Yamahahøyttalerene så kjøper du dem uavhengig av hva jeg eller andre sier. Det er til slutt du som skal leve med dem.


Hvis du har HØRT det har du hørt feil,de jeg så på i Sverige,altså NS-555,NS-444C og NS-333.Og den finishen var helt sykt blankt,ikke noe Eltax over de gitt! :wink:
Låt meget bra oxo! :shock: :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2005 19.47.25 #19 av 33
Postet av: pnerbye
"- MaRe -" skrev:Hvis du har HØRT det har du hørt feil,de jeg så på i Sverige,altså NS-555,NS-444C og NS-333.Og den finishen var helt sykt blankt,ikke noe Eltax over de gitt! :wink:
Låt meget bra oxo! :shock: :D


Jeg har hørt at Yamaha høres ut som Eltax. Altså helt flott finnish, men at lyden ikke var noe god.

Men jeg må altså høre dem for å kunne uttale meg egentlig. Det er jo til slutt hva en selv mener som er viktig.

Har du hørt dem, og liker dem, så handler du dem. :)
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2005 20.15.54 #20 av 33
Postet av: kjelle
kommer ann på hvs du sammenligner med.jeg har ikke hørt stort bedre høyttalere under 5000kr...gulvståede.kan ikke sammenligne desse høyttalerene med langt dyrere alternativ..men i sin prisklasse spiller de godt.og skulle jeg gitt noe karakter av det jeg hørte...hadde jeg gitt de 8+.prisen tatt i betraktning.hva betalte du for dem mare?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2005 23.09.52 #21 av 33
Postet av: - MaRe -
"kjelle" skrev:kommer ann på hvs du sammenligner med.jeg har ikke hørt stort bedre høyttalere under 5000kr...gulvståede.kan ikke sammenligne desse høyttalerene med langt dyrere alternativ..men i sin prisklasse spiller de godt.og skulle jeg gitt noe karakter av det jeg hørte...hadde jeg gitt de 8+.prisen tatt i betraktning.hva betalte du for dem mare?


Spiller i hvertfall myyyye bedre en CV`ene som jeg hadde. :shock: Yamahaene spiller i en heeeelt annen klasse enn Eltax gitt,som å sammenligne Lada og Ferrari det ass.. 8)
Jeg har ikke kjøpt de ennå,kun lyttet. ;) Skal kjøpe de i Norge i så fall,får NS-555 (front) for ca 3900kr,NS-C444 (Senter) for ca 1500kr og NS-333 (bak) for 1600kr. :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2005 23.13.44 #22 av 33
Postet av: kjelle
daliene spiller bra :) tror ikke dette blir så lett :p
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2005 23.34.48 #23 av 33
Postet av: - MaRe -
"kjelle" skrev:daliene spiller bra :) tror ikke dette blir så lett :p


Hehe :lol:
Tror ikke jeg heller.. :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2005 07.33.12 #24 av 33
Postet av: pnerbye
"- MaRe -" skrev:
"kjelle" skrev:kommer ann på hvs du sammenligner med.jeg har ikke hørt stort bedre høyttalere under 5000kr...gulvståede.kan ikke sammenligne desse høyttalerene med langt dyrere alternativ..men i sin prisklasse spiller de godt.og skulle jeg gitt noe karakter av det jeg hørte...hadde jeg gitt de 8+.prisen tatt i betraktning.hva betalte du for dem mare?


Spiller i hvertfall myyyye bedre en CV`ene som jeg hadde. :shock: Yamahaene spiller i en heeeelt annen klasse enn Eltax gitt,som å sammenligne Lada og Ferrari det ass.. 8)
Jeg har ikke kjøpt de ennå,kun lyttet. ;) Skal kjøpe de i Norge i så fall,får NS-555 (front) for ca 3900kr,NS-C444 (Senter) for ca 1500kr og NS-333 (bak) for 1600kr. :wink:


Inntil jeg får hørt disse selv skal jeg i alle fall kutte ut å spre møkk om dem. :)
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2005 22.06.22 #25 av 33
Postet av: - MaRe -
Da er Yamahaene bestillt,gleder meg til de kommer.... ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2005 22.38.52 #26 av 33
Postet av: kjelle
likte du ikke consept?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2005 22.47.09 #27 av 33
Postet av: - MaRe -
"kjelle" skrev:likte du ikke consept?


Har vært hos en som hadde det og jeg likte lyden i fra Yamahaene liiiit bedre føler jeg + at utseendet på Yamahaene er myyye finere. ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2005 03.30.36 #28 av 33
Postet av: nutts
Hvis de lyder halvparten så bra som PMD serien til Yamaha gjør, så blir du helt strålende fornøyd med de høytalerne. Gratulerer så mye med nye høytalere. Sleng inn en post når du har fått dem i hus da :)

Jeg hadde forøvrig en vannlekkasje i huset her for 2 uker siden, å mine Yamaha høytalere var det eneste jeg fikk reddet, å glad er jeg for det :)




For tiden uten hjemmekino, men ny er under bygging.....
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )

http://www.lmbk.no ( modellbiler )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.11.2005 19.28.38 #29 av 33
Postet av: - MaRe -
"nutts" skrev:Hvis de lyder halvparten så bra som PMD serien til Yamaha gjør, så blir du helt strålende fornøyd med de høytalerne. Gratulerer så mye med nye høytalere. Sleng inn en post når du har fått dem i hus da :)

Jeg hadde forøvrig en vannlekkasje i huset her for 2 uker siden, å mine Yamaha høytalere var det eneste jeg fikk reddet, å glad er jeg for det :)




For tiden uten hjemmekino, men ny er under bygging.....


Hehe,takk for det. :)
Gleder meg til de kommer i hus,posten er såååå treig! :roll: :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.11.2005 22.09.32 #30 av 33
Postet av: kjelle
posten i norge må vere landets mest overbetalte bedrift.å den med treigest service... latterli.jeg får raskere leveranser fra usa enn jeg får fra hjemmbygda mi..(i norge)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar