Logo

Dali Concept 6

Skriv et svar
19.12.2008 20.40.30 #31 av 43
Postet av: dAVinci
Du kan velge selv om du ønsker at C6 også skal spille under delefrekvens eller ikke. :)

For min del så ble lydtrykket best ved at frontene mine ble spart for jobben.
"Bli lyd!" ....og så ble det lyd....kringlyd!
(AVhengig Formerly Known as pnerbye)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.12.2008 20.46.04 #32 av 43
Postet av: Morten21
Ok, interessant info!

Da kan det altså være at C6-ene presterer enda bedre, dersom jeg bestiller sub i tillegg og fritar C6 for noe jobb i lavere frekvensområder. Blir nok uansett kun C6 først siden de er så pass dyre, men på sikt så kommer nok suben i tillegg.
Har: Tatung LCD HD-Ready 37" TV. PS3. Yamaha RX-V 663.
På vei inn: Trolig Dali Concept 6 fronter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.12.2008 23.09.26 #33 av 43
Postet av: Morten21
Er Van den Hul - The Snowline -kabel kurant å bruke mellom Yamaha RX-V 663 og Dali Concept 6 fronthøyttalere?

http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler/hoeyttalerkabler/van_den_hul_the_snowline_kabel.htm
Har: Tatung LCD HD-Ready 37" TV. PS3. Yamaha RX-V 663.
På vei inn: Trolig Dali Concept 6 fronter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2008 20.32.14 #34 av 43
Postet av: dAVinci
Jeg har valgt Biltema som leverendør av høyttalerkabler hos meg, og jeg er veldig fornøyd med lyden. Utseende er ikke noe å skryte av. I og med at jeg VELDIG sjeldent bytter kabler har jeg valgt å sette kobberet rett i skruterminalene. Fungerer veldig bra hos meg.

Kabelen du linker til fungerer sikkert også helt fint. Tverrsnittet ser greit ut om du ikke skal ha SVÆRT lange høyttalerkabler.
"Bli lyd!" ....og så ble det lyd....kringlyd!
(AVhengig Formerly Known as pnerbye)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2008 15.23.00 #35 av 43
Postet av: Morten21
Hva er beste måte å spille av musikk fra PCn på anlegg med RX-V 663 og Dali C6? Har Bluetooth på Pcn.

Under Mpx.no sine specs for 663en står følgende:

-Bluetooth (A2DP)kompatibel via mottakeren YBA-10 (tilbehør)

Kan jeg da spille musikk fra PCn (Acer Aspire 5920G) til recieveren med Bluetooth? Om jeg skaffer denne YBA-10 (som jeg for øvrig ikke har funnet i Norge med mine kjappe søk).
Har: Tatung LCD HD-Ready 37" TV. PS3. Yamaha RX-V 663.
På vei inn: Trolig Dali Concept 6 fronter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2008 16.16.40 #36 av 43
Postet av: Zleepyme
Det vil funke ja, men på et godt stereoanlegg har slike trådløse systemer dårlig lydkvalitet i forhold til å koble vanlig lydkabel fra pc til anlegget. Du vil heller ikke kunne utnytte digital lyd fra f.eks filmer, serier o.l. Da må du ha digitalSPDIF) kabel fra PC til reciver.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2008 22.11.01 #37 av 43
Postet av: Morten21
Du sier jeg skal koble med "vanlig lydkabel". Er det Digital SPDIF du mener da? Har aldri hørt om digital SPDIF - har jeg det på min PC? (Teit spørsmål, I know...)
Har: Tatung LCD HD-Ready 37" TV. PS3. Yamaha RX-V 663.
På vei inn: Trolig Dali Concept 6 fronter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2008 07.39.55 #38 av 43
Postet av: Zleepyme
Digital SPDIF er et ukodet digitalt signal(passtrough). Om Pcen din har dette, avhenger av hvilket lydkort du har. De fleste har en eller annen form for digital lyd ut. Det vil si at lyden sendes direkte til f.eks reciveren. Er det da snakk om en film med kinolyd(Dolby Digital) Så vil reciveren gjennkjenne dette(avhenger selvfølgelig av hvilket avspillerprogram du bruker, og at det er konfigurert riktig på pcen din.
Ble kanskje litt mye på en gang, men her må man bare prøve seg fram. Normalt sett hvis man hovedsaklig skal bruke lyden fra pcen til musikkavspilling, så er det kanskje ikke nå vits i å bruke tid på å finne ut om maskinen har SPDIF eller ikke. De fleste datamaskiner har en 3,5mm stereo jack(vanlig walkman plugg) som lydutgang. Der kan man ganske enkelt kjøpe en overgang, eller en ferdiglaget kabel som kan kobles til en av de utallige analoge inngangene på reciveren(rød og hvit plugg) Altså 3,5mm stereo jack---->Rød og hvit Phono plugger.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2009 21.12.07 #39 av 43
Postet av: Morten21
3,5mm --> rød og hvit phono var det jeg tenkte å bruke i utgangspunktet. Helt til jeg leste følgende artikkel, som forteller hvor stor skade en slik kobling kan gjøre på anlegget:

http://www.hifiklubben.no/bibliotek/artikler_og_gode_raad/artikkeloversikt/lyd/2117.htm

For øvrig er høyttalerne bestilt, ETA i løpet av neste uke. Skal få koblet opp og meldt tilbake!
Har: Tatung LCD HD-Ready 37" TV. PS3. Yamaha RX-V 663.
På vei inn: Trolig Dali Concept 6 fronter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2009 03.27.07 #40 av 43
Postet av: Zleepyme
Har lest den artikkelen, men må si at jeg brukte den type koblinger i over fire år mellom en gammel HP stasjonær og En Denon surroundreciver. Avstanden var stor, så jeg hadde en rimelig kabel med skøyt som var 20 meter. Hadde aldri problemer med dette. Har sikker forekommet at man kan få skade på utstyr hvis man er uforsiktig(ikke slår av reciver når man kobler kabler o.l.) men hvis du har en relativt ny maskin(3 år eller nyere) og man spiller av lydfiler med bra kvalitet, så tror jeg sjangsene for skade er mikroskopisk selv på høyt volum.
By the way, så er det ikke så mange andre måter å koble data mot forsterker. Så da sier det seg selv :wink:
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2009 11.23.13 #41 av 43
Postet av: Morten21
Ok, den er grei. Så da blir løsningen å slå av reciever når jeg kobler dette her. Det skal jeg jo alltids få til.
Har: Tatung LCD HD-Ready 37" TV. PS3. Yamaha RX-V 663.
På vei inn: Trolig Dali Concept 6 fronter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2009 19.10.59 #42 av 43
Postet av: Morten21
Hei.

Har i dag fått høyttalerne.

TV, PS3 og Reciver er koblet til etter boka.

Lyden er helt fin på spill og dvd, men når jeg skal spille av CD fra PS3en, så blir det skurrete lyd. Noen som vet hva som er feil? Kjører innstillingene DVD + 2channel når jeg spiller av musikk, samme som når jeg spiller av film. Har jo bare to fronter, har derfor alltid 2ch.

Kan det være innstillinger som er feil, enten på PS3-en eller på recieveren?
Har: Tatung LCD HD-Ready 37" TV. PS3. Yamaha RX-V 663.
På vei inn: Trolig Dali Concept 6 fronter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.01.2009 10.42.50 #43 av 43
Postet av: Zleepyme
Bruker du HDMI som signal fra PS3 til reciver? Står reciver på 2ch stereo? Vet at RXV 663 har en 2ch enhancer funksjon, og har man bra lydkvalitet på cden, så anbefaler jeg å slå denne av. I og med at du kjører stereo, så kan det hende at noe i lydmenyen på ps3 må stilles om da den mest sannsynlig er oppført på surround lyd.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar