Logo

Da var HD DVD spiller bestilt

Skriv et svar
13.06.2007 19.32.00 #1 av 13
Postet av: Rune
Etter å ha ventet på toppmodellen av Toshiba siden februar, bestilte jeg i dag den rimelige modellen . Prisen har falt kraftig i det siste og den er blitt et skikkelig kupp. En dunge med filmer fra Amazon er også på vei :-)

Gleder meg

Spiller:
http://www.hjemmekino.no/database/playe ... spx?id=117

Filmer jeg besilte på Amazon.com
(genialt at HD DVD er sonefri)
Terminator 3 - Rise of the Machines [HD DVD] - David Andrews
Mission Impossible - Ultimate Missions Collection (Mission Impossible / Mission Impossible II / Mission Impossible III) [HD DVD] - Tom Cruise
Digital Video Essentials HD (HD DVD + DVD Combo Disc) - Joe Kane
Happy Feet (Combo HD DVD and Standard DVD) [HD DVD] - Elijah Wood
The Ultimate Matrix Collection [HD DVD] - Keanu Reeves
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2007 20.49.53 #2 av 13
Postet av: kenti
Hermegås :)

Gikk for fristelsen selv og gikk for samme spiller. Det er jo en ganske god pris. Nå heier jeg selvfølgelig på HD-DVD i denne krigen også.

Selv har jeg bestilt:
Serenity (HD DVD)
The Chronicles Of Riddick: The Director's Cut (HD DVD)
Digital Video Essentials HD (HD DVD)

Det bør være nok til å teste bildekvaliteten. Nå er det bare å vente til 300 kommer!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2007 21.37.04 #3 av 13
Postet av: orso
3000 kr, det må jeg si. Frister litt, men denne spilleren er vel ikke den helt store? Er det farouadja brikken som brukes til DVD biten?
Rune: Hva gjorde at toppmodellen drøyde sånn? Har jo vært lenge på markedet nå.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2007 22.54.17 #4 av 13
Postet av: dvdjan
Er jo ett par filmer med topp bilde der :) T3 er vel ikke av de beste og heller ikke Mission 1 og 2 ( alle disse 3 er da forøvrig mye bedre enn SD DVD :) ) men MI3 er helt konge. Det samme er Happy Feet og Matrix filmene.

Serenity og Riddick er det helt konge kvalitet på :)

Dere har mye og se frem i mot :D

Jeg har vel hatt min A1 i ganske nøyaktig 1 år nå og det har jo rent inn noen filmer i løpet av det året. PS 3 har jeg vel hatt bare i sånn ca 3 mnd men det har da blitt noen filmer på det formatet også.

Dere trenger bare en Blu spiller også nå da :)
Mine HD DVD og Blu-Ray filmer

Panasonic AE4000, Samsung LE46A866, Yamaha RX-V 1800, Toshiba HD A1, Toshiba HD-EP 35, PS3 (250 Gb), Samsung BD-P 1500, Lerret : DreamScreen V2 DynaGrey CineScope 2,35:1 265cm/ 114"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.06.2007 10.11.18 #5 av 13
Postet av: kWern
Har bare HD DVD add-on spilleren til Xbox360 jeg da, men jeg har noen tips til hvor man kan kjøpe flere HDfilmer. Nå skal ikke jeg reklamere her, men et godt sted å handle HD DVD og Blu-ray fra, er Axel Music. De har tidvis veldig rimelig filmer, og det koster bare 10 kr i frakt per film.
Kjøpte nettopp Lady in the Water derfra for litt over 140kr (combo-film, til og med!). De har også hatt noen Region 2 filmer (New Zealand / Australia) som var helt nede i 120kr (f.eks. V for Vendetta og Batman Begins).

Men Matrix og M:I, blir ikke det veldig dyrt med toll og moms på toppen? (koster over 200 lappen vettu?)

Å handle HD filmer i Norge er jo bare å glemme, når elektrokjedene tar 300 kroner filmen... :x


PS: Den beste filmen jeg har sett på HD DVD til nå er Das Parfum – Die Geschichte eines Mörders - kjøpt i Tyskland. Den har selvfølgelig engelsk språk også (som er originalspråket, den er dubbet til tysk), men filmen er tyskprodusert, så derfor kom den først ut der (i fjor allerede, før den kom på kino her til lands). Ekstremt bra bilde (men kun DTS lyd), og selv om jeg kanskje liker boka litt bedre (som jeg leste for lenge siden) har de klart det nesten umulige ved å feste denne fortellingen på film.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.06.2007 18.49.57 #6 av 13
Postet av: Rune
"bomholt" skrev:3000 kr, det må jeg si. Frister litt, men denne spilleren er vel ikke den helt store? Er det farouadja brikken som brukes til DVD biten?
Rune: Hva gjorde at toppmodellen drøyde sånn? Har jo vært lenge på markedet nå.


Det er nok ingen Faroudja brikke på denne. Jeg kommer nok da enten til å kjøpe ny DVD-spiller (Pioneer kommer med en LX50 til ca 6000 til høsten som kan være aktuell), eller kommer jeg til å bytte til en nyere modell.

Grunnen til at jeg aldri fikk min EX1 skyldes nok mest for at jeg bestilte hos noen som tydeligvis ikke var så opptatt med å selge. Etter 2 purringer ga jeg opp å mase og nå fikk Komplett heller pengene.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.06.2007 20.15.09 #7 av 13
Postet av: kjelle
smartclub også selger denne modellen for 3 lapper
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.06.2007 20.20.04 #8 av 13
Postet av: Rune
"kWern" skrev:
Men Matrix og M:I, blir ikke det veldig dyrt med toll og moms på toppen? (koster over 200 lappen vettu?)

Å handle HD filmer i Norge er jo bare å glemme, når elektrokjedene tar 300 kroner filmen... :x


Litt dyr er de jo, blir vel rundt 550 med moms, men det tror jeg de er verdt. Det dumme er jo at jeg har boksene allerde i DVD, men jeg har ikke sett dem siden jeg kjøpte dem. Snakk om waste of money :-)

Jeg var innom Elkjøp i Sandvika og der kostet alle HD DVD filmene 219,-
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.06.2007 20.24.45 #9 av 13
Postet av: kenti
Komplett var jaggu raske med ekspederingen denne gangen. Bestile spilleren før rett før jeg la meg på tirsdag, og spilleren dukke opp på postkontoret i dag tidlig. :shock:

Har fått testet svært lite forløpig, men slo til på The Last Samurai til 279kr i dag for å ha en film å teste med. Det viste seg så at King Kong fulgte med, så The Last Samurai kan vel kalles et av de mindre lure investeringene mine.

Det følger forøvrig med HDMI-kabel også, så føler at jeg fikk veldig mye for de stusselig 3000 denne spilleren nå koster.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.06.2007 20.59.29 #10 av 13
Postet av: Rune
"kenti" skrev:
Det følger forøvrig med HDMI-kabel også, så føler at jeg fikk veldig mye for de stusselig 3000 denne spilleren nå koster.


Det må jeg si. Penger spart er penger tjent. Virker som min ankommer i morgen, da den allerde er på posterminalen i Oslo.

Da blir det HD Kveld
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.06.2007 09.58.55 #11 av 13
Postet av: kWern
Nå har visst Toshiba tenkt til å komme med HD DVD opptakere også. 300 eller 600Gb harddisk, og den skriver til enten brennbare HD DVDer eller DVD-RAM/R/RW-plater.
Hardware.no har nyheten her http://www.hardware.no/nyheter/dvd_optisk/hd_dvd_med_harddisk/40421
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.06.2007 11.00.07 #12 av 13
Postet av: VannMann1
"Rune" skrev:

Spiller:
http://www.hjemmekino.no/database/playe ... spx?id=117




Siden det er flere som har kjøpt denne spilleren så fortjener den vell
en offisiell tråd ?

Burde det også vært opprettet en tråd med tittel "Hvor kjøper en "rimelige" HD-DVD filmer ?"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.06.2007 13.14.11 #13 av 13
Postet av: Typhoon7
"VannMann1" skrev:Burde det også vært opprettet en tråd med tittel "Hvor kjøper en "rimelige" HD-DVD filmer ?"


Det holder vel med denne tråden: http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=9170

"VannMann1" skrev:Siden det er flere som har kjøpt denne spilleren så fortjener den vell en offisiell tråd ?


http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=8291
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar