Logo

Da er valget tatt, og nye HT er bestillt! Magnepan MG12

Skriv et svar
05.03.2006 10.52.00 #16 av 26
Postet av: FallenA
"boly" skrev:Dumpet over disse på en svensk side: http://reparo.jetshop.se/default.aspx?m ... prodid=121

De ser jo unektelig meget bra ut. Hvordan lyde er vet jeg ikke, men til en pris av 5595,- i sve, kan det jo ikke bli stor bom?

Edit. linken gikk til feil side, men sjekk disse: Högtalare CAV Fi-lll


Jo, jeg har kikket på de høytalerne, men jeg er veldig skeptisk til å kjøpe uten å få hørt og testet først!
De forhandles forresten også i Norge: http://www.avshop.no/catalog/index.php?cPath=59_162
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.03.2006 14.31.05 #17 av 26
Postet av: xindak
Sende deg en mail men er litt usikker på om den gikk avgårde.Du får gi besjed så skriver jeg en ny :lol: En kamerat har tannoy arena å det spiller ganske stort synes jeg.Men så er jeg veldig glad i den hornlyden.Bruker selv tannoy d 700,som jeg er godt fornøyd med.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.03.2006 16.07.35 #18 av 26
Postet av: FallenA
Joda! Fikk mailen :D
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2006 19.12.47 #19 av 26
Postet av: FallenA
Var i dag på en herlig lytteseanse på Maxwell i Stavanger (de var snille og tok i mot oss etter stengetid, for å gi oss en ordentlig seanse). Jeg tok med meg Gut_man, for å få noen gode råd på veien, og hørte på litt forskjellige høytalere.

Vi startet med Triangle ES Comet, sammen med et komplett oppsett fra EC.
(EDIT: Etter korreksjon fra Maxwell Hele oppsettet ble gjort med Midgard Oberon 4.1. Dermed ble allikevel alle høytalerne prøvd med ICE Power)
Jeg kan med en gang si at dette falt i smak. Lyden var krisp, og røff, med mye detaljer i både topp og bunn, og med en meget destinkt mellombass. Høytaleren virket meget ærlig, og vil nok vise ganske raskt at dårlig elektronikk vil slite for å levere et godt resultat. Triangle hadde et attakk, og en rytme som jeg sant og si ikke kan huske å ha hørt på en stativhøytaler noensinne.

Som høytaler nr.2 hørte vi på Usher s520, en herlig liten sak, som vi nok skulle hørt som første høytaler ut. Den lille Usheren leverte god dynamikk, og et luftig lydbilde, men den leverte ikke nok kropp, og stort nok lydbilde til at den kommer i betraktning. En meget god høytaler til prisen, men hadde altså ingenting å stille opp med mot Triangle.

Den tredje høytaleren var en monitor fra Quadral (utgående modell). Den var meget distinkt, og spillte svært dypt (ned til 32Hz) Den var dynamisk og gav et stort lydbilde, men jeg følte det var noe som manglet i området der mellomtonen går over i diskanten. Dette er nok en høytaler man liker eller ikke liker. Jeg havnet nok i den siste kategorien.

Avslutningsvis skulle vi se en del filmklipp i Maxwells supre kino. Oppsettet var et komplett Triangle ES oppsett, med dedikerte bakhøytalere, og med Celius ES i front. Suben var en Sunfire sak av god kvalitet, og elektronikken kom fra Arcam. Projektoren var en PD MKII modell1. (tror jeg).
Helt klart at Triangle leverer masse godlyd til musikk. Nå fikk de besvist at de kunne film også. Maken til dynamisk, og detaljert oppsett kan jeg ikke huske å ha hørt. Avslutningsvis fikk vi også høre Celius til musikk, og lyden var meget god. Dette er høytalere som er like detaljerte, og dynamiske uansett hva men velger å spille. Men de er nok meget kresne hva gjelder elekronikk.

I dag har det vært mange inntrykk å fordøye. Det er nok mye mer jeg kunne skrevet om her, men nå sitter jeg bare å koser meg med en pils, og tenker på dagens innhold
Jeg har nok mer eller mindre gjort meg opp en mening, og konkluderer med at Dette er et oppsett jeg ønsker i 5 kanaler, og som jeg kan leve med i mange år fremover.
Tusen takk for invitasjonen, og den servicen dere på Maxwell Stavanger har vist oss i dag, og jeg gleder meg til å ta turen igjen!



Som en liten digresjon kan jeg nevne at vi samtidig tidligere på dagen tok turen til HiFi Klubben for å høre på B&W Nautilus 805. Den opplevelsen vil jeg ikke unne noen av dere. At en så flott høytaler blir satt fram til demo uten å være innpillt, samtidig som at den står på hver sin side av Trappen ned i det støyende butikklokalet, er å gjøre skam på en B&W. HiFi Klubben i Stavanger minte nå mest av alt en Elkjøp butikk, med alle sine varer på hyller midt i butikken, og uten lytterom. At da høytaleren blir demonstrert i uinnspillt tilstand er nesten helt utilgivelig. Jeg kan ihvertfll si at de mistet en potensiell kunde i dag!
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2006 21.07.03 #20 av 26
Postet av: boly
Da er ventetiden over eller?....

Fint med butikker som kan yte god service. Det hjelper virkelig på og ta kunden på allvor, har som du en liten følelse av at hifi klubben holder på og skli ut litt.. Men jeg skjønner at det er vanskelig og og ordne lytterom og kinoer i alle lokaler.

Var selv på hifikl. trondheim og fikk en demo på pj, det ble hvertfall ikke noe salg. Bilde blåst opp så stort att det dekte hele veggen, samt en god kommentar fra selger om at det skulle være slik...avstand til sveetspot ca 3 m, bilde sikkert opp mot 4m. Og er du så dum at du skal høre på CV, da kommer det sleske smilet frem, og volumknappen skal på død og liv stå på 3/4.

Nokk om det, håper du blir fornøyd med oppsettet hvis du handler. Butikken har sikkert skaffet seg en god kunde:)
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.03.2006 11.07.09 #21 av 26
Postet av: FallenA
:wink: Ventetiden er desverre ikke over! Pengene er desverre ikke tilgjengelig før nærmere sommeren.
Etter gårsdagens seanse har jeg egentlig bestemt meg, men ettersom det er litt frem i tid, så vil jeg fremdeles være på utkikk, og lytte til spennende kandidater. Nå har jeg en god referanse, og dersom andre kandidater skal komme til overveielse må de jammen være av et vanvittig godt kaliber ;-)

Med den servicen som Maxwell Stavanger viste oss i går, for ikke snakke om kunskapen, og entusiasmen som Robert ved Maxwell i Stavanger viste vil de nok ha vervet seg to gode kunder i går ja!
Hvis servicen er like bra mot alle andre som kommer inn i den butikken vil de nok gå en god fremtid i møte!

Igjen mange takk til Maxwell Stavanger!
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.03.2006 13.01.03 #22 av 26
Postet av: boly
Banken har penger...........Løp og kjøp......
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.03.2006 13.06.04 #23 av 26
Postet av: FallenA
"boly" skrev:Banken har penger...........Løp og kjøp......


Hehe.....
Kjøper når jeg har pengene jeg !!! :wink:
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.03.2006 11.35.49 #24 av 26
Postet av: FallenA
Etter korreksjon fra Maxwell :wink:

Hele oppsettet ble gjort med Midgard Oberon 4.1. Dermed ble allikevel alle høytalerne prøvd med ICE Power

Projektoren vas også en PD MKII mod.1.



Kjempeflott med telefonisk respons fra Maxwell. Noe som viser at de følger med sine kunder, og er klar til å veilede hele veien! :D
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2006 16.14.47 #25 av 26
Postet av: FallenA
Valget falt på denne høytaleren!





http://www.magnepan.com/_mg12.php

Gjett om jeg gleder meg til den kommer i hus!

Jeg fant ut etter å tweeket på rom, og med plassering av høytalere, at party boomen på 50 Hz kom fra reciever!

Når jeg kobler allt fra platespiller, og via QED passiv pre. Blir alt herlig å lytte til, og frekvensene er bort i mot lineære

Har alltid hatt lyst til å prøve elekrostater/magnestater, og nå har jeg tatt steget

Audiopro Black Diamond V.2 er herved tilsalgs!
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2006 16.22.50 #26 av 26
Postet av: boly
Lekkre saker, grattis.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar