Logo

D-VHS

Skriv et svar
19.09.2004 19.31.11 #1 av 5
Postet av: Aladdin
Vet ikke helt hvor jeg skulle postet denne, dere får flytte det hvis det blir galt.

Har lest en del artikler på nett om at D-VHS er et format som man bør satse på hvis man har lyst på topp bildekvalitet i sin egen hjemmekino. Slik jeg har forstått det så er det kun JVC som har slike spillere.

Desverre klarer jeg ikke å finne noen slike på JVC sin hjemmeside. Er det slutt på D-VHS eller er det bare jeg som ikke klare å finne den?

Spilleren skal brukes på en Projectiondesing Action! Model One MKII hvis det har noe betydning.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.09.2004 22.32.32 #2 av 5
Postet av: Jacob
D-VHS har en enorm bildekvalitet. Det du må være klar over at det ikke nytter å kjøpe en D-VHS spiller som selges i Norge hvis du ønsker å se D-VHS filmer fra USA.

Du må da ha en D-VHS spiller som takler D-Theater. D-Theater er systemet som D-VHS bruker på orginalfilmer i HDTV kvalitet. Det er kun JVC som tilbyr slike spillere.

Sjekk f.eks Amazon.com for mere info og priser.
Mvh Jacobhh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2004 09.06.05 #3 av 5
Postet av: Aladdin
Fant to spillere på Amazon etter MYE leting.

JVC HM-DH5U

JVC HMDH40000U

Hvilken skal jeg satse på. Den ene har HDMI og den andre har DVI. Kan jeg bruke disse i en norsk stikkontakt, eller trenger jeg en annen ledning?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2004 20.33.16 #4 av 5
Postet av: Jacob
Den nederste av dem er den nyeste. Selv om du har DVI på inngangen på projektoren så er de helt kompatible med hverandre. Du trenger bare en liten overgang. HDMI er fremtidens plugg.

Når det gjelder spenning så må du ha en transformator for å kunne omforme 230 volt til 120 volt som brukes i USA.
Mvh Jacobhh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.11.2004 10.54.28 #5 av 5
Postet av: Linebacker
Hvor selges så D-VHS filmer rimeligst? og kan dere anbefale noen braD-VHS filmer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar