Logo

Dårligere tv-bildekvalitet gjennom dvdopptaker ?

Skriv et svar
23.10.2005 12.13.56 #1 av 4
Postet av: Clint
Hei igjen! Takker for et godt forum. Jeg har litt erfaring med dvdopptakere, men er ikke noen hifi-guru... Har imidlertid lagt merke til at dersom man bruker dvdopptakeren som tv-kilde, dvs. at man ser på tv gjennom av-utgangen til opptakeren, så synes jeg det blir merkbart dårligere bilde, enn bilde du får direkte fra antenne/kabel/parabol. Bruker scart/rgb selvfølgelig. Har noen tips eller erfaringer? Mottas med takk :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2005 13.29.37 #2 av 4
Postet av: Rune
Dette kan godt stemme. Men det er forskjell på DVD opptakere og kvaliteten på tuneren. Jeg har f.eks en Kiss DP558 hjemme og den er utrolig mye dårligere på tuneren enn mine Pioneer spillere. I tillegg varierer det ofte på tuneren i TV'n. Hos meg er det iallfall svært liten forskjell mellom min Sony TV interne tuner og når jeg bruker tuneren i min DVD opptaker.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2005 20.23.25 #3 av 4
Postet av: Runel
Har samme erfaringen selv via jobb. Når en kjører signalet via en billig DVD opptaker som f.eks Luxor sin blir signalet betydlig dåligere.. På pioneer er det liten forskjell igjen.
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2005 08.16.33 #4 av 4
Postet av: Puckern
Her er har jeg motsatt erfaring: Har en Sony DVR-900 (tror den heter det, er på jobb nå!) og jeg og andre synes det er mere snert i fargene og bedre bilde, når signalene går gjennom DVD/HDD opptaker enn når jeg kjører scart fra Nokia 9802S rett i TV. Min erfaring!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar