Logo

Consoll som leverandør av HD tv signal

Skriv et svar
21.01.2009 20.55.05 #16 av 26
Postet av: mnyru
Hei

Kunne noen svare meg på om Viasat tilbyr analoge kanaler via kabel? Er ikke de kun digitale? Man får tv3 gjennom analog kabel men ikke digitalt pga ingen avtale med viasat...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2009 17.00.05 #17 av 26
Postet av: Ptr
Hei,

Hvis du liker å se på TV så se til å holde Consoll langt borte fra borettslaget!

Ingen funksjonalitet! Elendige signaler og kvalitet! Elendig kundeservice!

Etter at Consoll lovet å fikse i ett år, virker de digitale signalene fortsatt ikke. Så Consoll har reinstallerat analoga signaler.

// Peter
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.01.2009 14.48.13 #18 av 26
Postet av: oppgitt
Hei,

Jeg har MYE erfaring med Consoll og ønsker svært gjerne å dele det med dere. Aller først; Om noen vurderer Consoll som leverandør - ikke gjør det! Grunnene er svært mange, men kanskje den aller største er elendig tv bilde. Dernest en kundeservice som lover og lover, men dessverre ikke leverer.

Vårt borettslag har inngått en fem (5!) års avtale med Consoll. Jeg har hatt teknikere, salgssjefen og sågar daglig leder hjemme hos meg for å se på tv-signalene. Alle erkjenner dårlig bilde, men ingen har så langt klart å gjøre noe med det. Vi har blitt lovet TV 3 siden i fjor vår, opptaksfunksjon, tekst-tv og utvidet program pakke, men ingenting skjer. Menyen er elendig, fjernkontrollen er langt ifra intuitiv, det tar lang tid å skifte kanaler og ikke minst; tv-bilde er som på åtti tallet. Jeg har opplevd en ærlig person i Consoll systemet og det var en nyansatt kundeservice medarbeider. Han erkjente at de hadde problemer med noen tv leverandører (blant annet min Panasonic) og konsekvensen var at bildet ble dårlig. Dette ble på det sterkeste avvist av daglig leder, men selvfølgelig måtte han gjøre det. Dessverre så har kundeservicemedarbeideren helt rett.

Jeg kunne ha fortsatt lenge med å dele mine historier, men det holder nå. Kort oppsummert; Consoll kan ikke levere hva de sier og det bør få konsekvenser. Om de fortsetter i samme tempo som de har startet tipper jeg at produktet er ok om ca 1-1 1/2 år.

For å avslutte med noe positiv kan jeg nevne at internett fungerer tilfredsstillende.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2009 10.23.44 #19 av 26
Postet av: tosse
Hei,

Har borettslaget skrevet avtale allerede?
Skulle eventuellt svært gjerne hatt kontakt med deg eller noen i styret slik at jeg kan gi et konkurrerende tilbud på løsning.
Kan du gi meg din eller styrets kontaktinfo så tar jeg kontakt.

TJ
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2009 10.09.10 #20 av 26
Postet av: golden
Hvis du er glad i gode TV-bilder hold deg langt unna Consoll.
Hvis du ønsker god kundeservice hold deg langt unna Consoll.
Hvis du tror de kommer til å levere de tjenestene de lover må du tro om igjen.
PVR funksjonen, som de mener er så innovativ og som ingen andre på markede kan levere, har aldri blitt levert, og ingen har derfor fått prøvd den.
Tilbyr leie av film, men filmdatabasen er ikke oppdatert med nye filmer. Skal tilby alarm, leie av programvare og spill, men, men.
TV- bildene minner mest om nett-streaming fra 5-10 år tilbake. Sportsendinger går det ikke å se på. Consoll sier de ”har noen utfordringer med sendinger/TV-bilder med bevegelse i seg”. Er ikke TV-bilder ment å ha bevegelse? Hadde jeg lyst å se noe uten bevegelse hadde jeg kjøpt meg ett maleri og hengt det på veggen. Ikke noe særlig å sitte 90 minutter for å se en fotballkamp når en ikke ser fotballen. Får vondt i øyner og hode. Er man heldig kan man se ett helt program uten at bilder henger seg opp eller hakker. Men da er det som regel ikke "sync" mellom lyd og bilde. Skal man ”switche” litt mellom kanaler tar det ett sted mellom 3 og 10 sekunder før ny kanal kommer opp.
Den "trådløse" ruteren (Tilgin) virker ikke. Det har den aldri gjort. Consoll skylder på Tilgin, men forstår ikke at det er de som faktisk er ansvarlig for at utstyret de selger til kunden skal fungere med deres løsning. 100 Mbit er ikke 100Mbit i Consolls nett. Du får kanskje 25-40, hvis du er heldig over 50Mbit. Consoll skylder på tredjeparts utstyr som jeg har koblet til ruteren, men forstår ikke at dette må til så lenge ruteren deres ikke fungerer trådløst (får ikke hastigheten de lover selv når pc koblet rett i port på ruteren deres..)
Bredbåndstelefonen er også av dårlig kvalitet.

Det Consoll tilbyr i dag kan ikke sies er annet enn et Beta-produkt. Hadde noen av de andre tilbyderne i markedet i dag (Nextgentel, Lyse, Telenor, Get, Canal Digital) levert tilsvarene kvalitet, ville det nok vært en mediastorm. ”TV2-Hjelper deg” og ”FBI” hadde nok vært på banen med en gang. Rart NRK, TV2, TV-Norge og andre tillater Consoll å distribuere sine sendinger når kvaliteten er så bedrøvelig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.04.2009 10.15.48 #21 av 26
Postet av: golden
Nå er det offisielt.

Consoll har verdens verste kundepolitikk. I går klarte de å stenge nettet i Keyserløkka Nord borettslag. Nettet ble stengt fordi borettslaget ikke vil betale FULL PRIS for et ”Beta produkt” og har derfor holdt igjen penger. Ifølge styret har de i lenger tid prøvd å komme til en enighet med Consoll om betaling og hvordan man skal prissette TV-bildene som kan sammenlignes med en litt slitt VHS-film, men Consoll er ikke villige til å møte eller snakke med styret før de betaler. Er dette god foretningsskikk? Og er ikke dette utpressing???

Consoll tok ikke bare ned Digital-TV, men også internettlinjene som hver beboer forhåndsbetaler. De mener også at disse pengene ikke vil bli tilbakebetalt til hver enkelt beboer, men at disse nå må anses som tapt. Her blir altså jeg en skadelidende tredjepart fordi Consoll ikke vet hvordan man behandler kunder. Er dette de siste krampetrekninger fra et selskap som er på konkursens rand???

Jeg vurderer nå å ta ut stevning mot Albert Aasbø, Adm.dir Consoll, for å få tilbake mine penger. Jeg oppfordrer også andre til å gjøre det samme. Albert Aasbø vil nok få en fin sommer med mange Stevningsmøter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.04.2009 12.21.23 #22 av 26
Postet av: teebee
ta saken til forbrukerombudet eller hva de heter.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.05.2009 14.45.31 #23 av 26
Postet av: Torja
TV2 hjelper deg :mrgreen:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.05.2009 19.26.04 #24 av 26
Postet av: teebee
ja det går også. spørs om man vil gi de dårlig publisitet eller om man vil ha noe man kan bruke i retten.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2009 11.34.05 #25 av 26
Postet av: golden
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.07.2009 19.32.03 #26 av 26
Postet av: oddyz
Blir spennende og se hva som skjer her da... blir de kjøpt opp eller helt borte.

Ikke veldig overaskende at de gikk konkurs.
Har sett ut til at det har gått veldig dårlig med dem i det siste.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar