Logo

Concept 8 eller Concept 10?

Skriv et svar
18.01.2009 12.49.26 #1 av 3
Postet av: kimbo
Dali Concept 8 eller Concept 10? Jeg har en oppfattelse av at de som står mellom disse høyttalerne velger til slutt Concept 8. Hva er plussene og minusene til disse to?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2009 16.43.54 #2 av 3
Kort sagt har Consept 10 mer trøkk enn det Consept 8 har; om man har en forsterker som er mann nok for jobben selvsagt. Men dette er noe du selv må finne ut, ta deg en tur til Hifi-Klubben og dann dine egne inntrykk av produktet og om det er verdt prisforskjellen. Men husk at det er andre alternativer som feks Klipsch RF-serie som du også bør ta en lytt til.

Tips til deg som skal kjøpe høytalere finner du: her
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2009 23.11.26 #3 av 3
Postet av: Zleepyme
"kimbo" skrev:Dali Concept 8 eller Concept 10? Jeg har en oppfattelse av at de som står mellom disse høyttalerne velger til slutt Concept 8. Hva er plussene og minusene til disse to?


Har selv Concept 10, og hadde før Dali 808(forgjengeren til Concept 8 ) Definitivt mer dynamikk, og muligheten til å spille mye høyere, med mer trøkk. Men de krever også vesentli mer av forsterkeren(e) Syntes selv at det var et betyderlig løft å få effektforsterker på mine 808, men man kan slippe unna med en god og kraftig surroundreciver i øvre prisklasse vel og merke, hvis man går for Concept8. Concept 10 vil jeg nesten anbefale effektforsterker med en gang, ellers så vil man kanskje ikke få utnytten forskjellen noen særlig grad.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar