Logo

Combo Denon 4306, Ikon7 i front og Ikon6 bak??

Skriv et svar
14.02.2006 22.16.52 #1 av 14
Postet av: Jimmern
Stadige forandringer her i gården :D "Siste" nytt jeg fikk dilla på var kombinasjonen Denon 4306 med Ikon7 som front og Ikon6 som bak... Har noen erfaringer med dette oppsettet? Var å hørte dette oppsettet i dag, og jeg med mine ferske "newbe-ører" var mektig imponert... Både Ikon6 og 7 imponerte stort i ren stereolyd - og de funket som bare det i kino-oppsett med 4306 også... Har VELDIG lyst å kjøre dette som basis i mitt 6.1-opplegg... Har noen innspill - så ville jeg blitt happy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2006 20.02.08 #2 av 14
Postet av: kid
Har vært å hørt på det samme selv, Ikon 7 spiller fantastisk. Et komplett surround system i Ikon serie er ikke å farakte. Meget god lyd. Likevel, vil du kunne hente enda mer ut av høytalerene ved å evt. kjøpe ef. forsterker i senere tid, eller gå ned på reciever modellen og kjøpe en ef. forsterker i tillegg. Jeg synes Vincent sin ef. forsterker er en god kombinasjon med disse, kan bli litt skarpt med bånddiskanten. Spørs hva slags lyd du liker, personlig synes jeg det låter fantastisk til prisen.

Har du råd, råder jeg deg til å handle! Kjøp heller ef. forsterker ved en senere anledning, kan leve et år eller to med Denon'en du nevner og :wink:

(Vurderer faktisk samme oppsett selv, men da heller med Denon 3806 og en Vincent Ef. forsterker)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2006 20.04.45 #3 av 14
Postet av: kid
Glem ikke at Ikon Vokal 2 er et must i kino sammenheng, ville prioritert denne framfor bakhøytalerene(Ikon 6) evt. Husk at det meste av lyden i kino kommer fra senter.

Link:
http://www.hifiklubben.com/no/produkter ... tm?id=7110
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2006 12.45.57 #4 av 14
Postet av: Jimmern
"kid" skrev:Glem ikke at Ikon Vokal 2 er et must i kino sammenheng, ville prioritert denne framfor bakhøytalerene(Ikon 6) evt. Husk at det meste av lyden i kino kommer fra senter.

Link:
http://www.hifiklubben.com/no/produkter ... tm?id=7110


Jeg har bestillt hele suppa nå :D Valget falt på Denon 4306, Ikon7 i front, Ikon6 bak, Ikon Vocal2 som senter foran OG bak + svs PB10-sub. I tillegg skal jeg ha 106" lerret (ramme) og det hele formidles gjennom Denon 3910 DVD og Optoma H72-projektor... En vakker mandag hadde jeg et budsjett på 50.000 - det klarte jeg "NESTEN" og holde :D Det ble akkuret på krona dobbelt så dyrt... Ikke rart både Mongstad og Snøhvit m.m. sprakk så det holdt!! hehe... Livet er herlig Skal teste dette grundig ei stund nå fremover, før vi evt klasker en eff.forsterker på toppen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2006 15.08.18 #5 av 14
Postet av: Typhoon7
Gratulerer med nytt utstyr. :)

En meget bra utstyrsliste.

Rart det der med budsjett i denne sammenhengen. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2006 19.02.17 #6 av 14
Postet av: Jimmern
"Typhoon7" skrev:Gratulerer med nytt utstyr. :)

En meget bra utstyrsliste.

Rart det der med budsjett i denne sammenhengen. :)


Hehe... ja. Det er vel bare å knipe sammen og håpe at kona ikke skjønner HELE omfanget :D Det vil si hun har jo registrert at både snekker og elektrikker m.m. har vært på hyppige besøk, + at det er kommer en masse møbler og dilldall til gårds... :) At noe er i gjerde er nok registrert... Hehe... Livet er ingen lek - men en dans på roser....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2006 19.14.28 #7 av 14
Postet av: Typhoon7
Det er bare å få med kona på samme "lag".

Samboeren min bruker anlegget ofte.

Har til og med vært med å spleise på DVD-opptakeren.

Det første hun nevnte når jeg byttet reciever, var hvor mye mer kontrollert bassen var. :D

Derfor slipper jeg heldigvis å forsvare alt som kommer inn i hus.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2006 19.56.57 #8 av 14
Postet av: Jimmern
"Typhoon7" skrev:Det er bare å få med kona på samme "lag".

Samboeren min bruker anlegget ofte.

Har til og med vært med å spleise på DVD-opptakeren.

Det første hun nevnte når jeg byttet reciever, var hvor mye mer kontrollert bassen var. :D

Derfor slipper jeg heldigvis å forsvare alt som kommer inn i hus.


Kanskje det blir veien og gå ja :D Får vel leie (og pine meg gjennom) TopGun, Dirty Dancing m.m. så kan det nok hende at dette går som ståk*k i kram snø :D :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2006 20.15.57 #9 av 14
Postet av: Typhoon7
Tilbake til dine innkjøp.

Har H72 kommet i butikkene nå?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2006 00.04.50 #10 av 14
Postet av: Jimmern
"Typhoon7" skrev:Tilbake til dine innkjøp.

Har H72 kommet i butikkene nå?


Har fått leveringsdato første uka i mars. Pris: 19.000. Men det kan jo hende det blir forsinkelser....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2006 11.30.04 #11 av 14
Postet av: Vector
Veldig bra handlet! Virkelig flott utsty!
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2006 15.08.36 #12 av 14
Postet av: orso
"Typhoon7" skrev:Det er bare å få med kona på samme "lag".

Samboeren min bruker anlegget ofte.

Har til og med vært med å spleise på DVD-opptakeren.

Det første hun nevnte når jeg byttet reciever, var hvor mye mer kontrollert bassen var. :D

Derfor slipper jeg heldigvis å forsvare alt som kommer inn i hus.


Her snakker vi om skikkelig dame!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2006 16.23.30 #13 av 14
Postet av: Jimmern
"Lund" skrev:Veldig bra handlet! Virkelig flott utsty!


Takker. Bare håper jeg blir like fornøyd her hjemme som i lytterommet til HiFi-klubben :) , men det lover veldig bra.... Gleder meg til å trykke "play" for første gang...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2006 21.39.16 #14 av 14
Postet av: Typhoon7
Og det fine er at det blir bedre og bedre for hver time som går. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar