Logo

Clouding, et problem på alle lcd tver?

Skriv et svar
13.12.2008 11.22.53 #1 av 8
Postet av: steamy
Hei.
Jeg lurte på om clouding er et problem på alle lcd tver nå om dagen? min gammle 32" la jeg ikke noe merke til det, men min helt nye 42" kan jeg se litt i venstre side. spesielt i hjørnene:( Noen som vet hvordan man kan bli kvitt det? eller må jeg levere den tilbake?:/ har lite lyst til det igrunn...
Jeg vet ikke om cloudingen jeg har er ekstrem iforhold til andre tver, men jeg kan se det hvis det blir svart skjerm, eller veldig mørke scener.

Noen som kan hjelp:)?

Steamy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2008 15.28.57 #2 av 8
Hvilken skjerm er dette snakk om?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2008 23.44.30 #3 av 8
Postet av: steamy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.12.2008 17.05.49 #4 av 8
Clouding vil si at det er lysblødninger og dette er en produkjonsfeil. Dette er ikke ett problem på alle LCD TVèr, men enkelte modeller er mer plaget enn andre.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.12.2008 19.02.35 #5 av 8
Postet av: Rune
Vil vel si at de fleste LCD er mer eller mindre plaget. Unntaket er Apparater med LED baklys.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.12.2008 20.48.37 #6 av 8
Postet av: steamy
ok. takk for svar begge to:) Men vil det si at jeg burdde levere den tilbake?:( er litt kjipt å ikke ha tv i juleferien liksom:P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.12.2008 22.36.21 #7 av 8
Har også hørt om clouding problemer på de nye Samsungene så dette er nok ikke tilfelle.

Det spørs litt hvor mye du er plaget av dette Steamy, er det slik at du knapt legger merke til det er det ikke noe problem. Noen blir også bedre etter ett par døgn, men hvis det er snakk om store lysbødninger ville jeg kontaktet leverandør.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2008 14.15.03 #8 av 8
Postet av: steamy
ok. nei det er ikke store lysblødninger. er bare litt i hver av hjørnene på venstre side, og jeg ser dem kunn når hele skjermen blir svart og litt på VELDIG mørke scener på film, spill, tv etc.
så jeg trur jeg beholder skjermer. kanskje den blir bedre etterhvert:) den kan vel ikke bli dårligere? flere steder det blir lysblødninger eller at det utvider seg der det alerede er litt?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar