Logo

CD med Technisat HD S2, får ikke inn...

Skriv et svar
13.06.2008 12.09.30 #1 av 5
Postet av: einara
Jeg har nettopp fått meg en ny decoder type Technisat DigiCorder HD S2 fordi jeg i tillegg til hele canal digitalpakken også ser en del på Astra 19,2. De nye HD decoderne fra CD takler ikke noen andre satelitter en Thor( skjønner f ikke hvorfor, ble ganske så frustrert nå eg opdaget det) så da måtte denne i hus. Nå til problemet, EM i HD vises på TV2 Sport HD 1 og 2. Kanal 1 finner decoderen ikke i det hele tatt, og når jeg setter på kanal 2 får jeg meldingen "kein zugang" (ingen tilgang). Jeg får derimot sett på de andre hdkanalene Voom, Discovery, Canal+HD osv. Noen som vet hva problemet er? Når jeg snakker med Kundeservice får jeg selvfølgelig beskjed at det er decoderen det er noe galt med. Jeg får inn programmene når jeg prøver med hd tuner fra cd. Kortet er i orden og oppdatert.
Klipsch RF 35,RC 62, RS 52, Yamaha RXV 3800, Sony VPL VW 60, PS3
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.06.2008 13.41.15 #2 av 5
Postet av: Bobben
Fungerer TV 2 SPORT HD 1 og TV 2 SPORT HD 2 med CD's HD dekoder ?
Hvis de gjør det så ligger problemet garantert i Technisat boksen.

Det er flere eksempler på bokser som ikke tåler ikke den høye bitraten fra
transponderene hvor Euro2008 HD kanalene sendes.
Spesielt bokser med common interface moduler kan slite siden transponderene sender mer
enn common interface standarden støtter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.06.2008 16.31.01 #3 av 5
Postet av: einara
Ja de funker i boksen til cd. Sendes euro2008 kanalene med høyere bitrate en de andre HD kanalene? Jeg får jo inn alle de andre. Takk så langt
Klipsch RF 35,RC 62, RS 52, Yamaha RXV 3800, Sony VPL VW 60, PS3
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.06.2008 20.40.45 #4 av 5
Postet av: Bobben
"einara" skrev:Ja de funker i boksen til cd. Sendes euro2008 kanalene med høyere bitrate en de andre HD kanalene? Jeg får jo inn alle de andre. Takk så langt


Ja det gjør de. Konstant 20Mbit/s som jo gir beste mulige kvalitet. Transponderen er
også ganske bredbåndet og sender totalt 66.8Mbit/s. Uansett burde det ikke
være noe problem...

20Mbit/s video bør den takle siden Canal+SPORT HD og Canal+Film HD varierer
opp til 20Mbit/s. Det er vel sannshynligvis et eller annet rusk i softwaren på Technisat boksen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.06.2008 11.22.10 #5 av 5
Postet av: einara
Takker, da får jeg vel vente på svar fra technisat.
Klipsch RF 35,RC 62, RS 52, Yamaha RXV 3800, Sony VPL VW 60, PS3
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar