Logo

Canal Digital HD-mottaker(PVR)

Skriv et svar
03.02.2008 21.06.07 #1 av 12
Postet av: vervik
Hei har lest mange gode anbefalinger her på forumet,og har nå kjøpt meg.
TV Panasonic TH-42PX700E
Receiver Yamaha RX-V661
Gulvhøyttalere Dynavoice M-65
Centerhøyttalere Dynavoice C-6
Småhøyttalere Dynavoice S-5
Subwoffer XTZ 99 W10
Har fra før Panasonic S-29 DVD spiller 05 modell
Canal Digital parabol med digital-tv-mottaker 8 år gammel
Nå begynner det meste og bli bra(trur eg)men burde vel og kjøpt ny HD mottaker.Og då lurer eg veldigt på den nye HD-mottaker med PVR fra Canal Digital om det kan vere tingen eller om det er bedre og kjøpe DVD opptaker?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.02.2008 21.32.42 #2 av 12
HD-PVR mottakeren ser meget spennende ut, om du skal velge en vanlig DVD-opptaker eller en mottaker med PVR kommer jo litt ann på bruksområde, les mer om dette her:
viewtopic.php?t=%2010555

Først og fremst ett knall oppsett du har fått deg! Legg den gjerne ut her for inspirasjon til andre:
http://min.hjemmekino.no/Default.aspx

Idealinnstillingene til din flatskjerm finner du her:
viewtopic.php?f=17&t=10347
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.02.2008 22.08.06 #3 av 12
Postet av: Rune
Stort sett vil jo en PVR være mer brukervennlig da boksen selv skifter kanal til det man skal opp. Ulempen er hvis du ønsker å brenne opptaket ut på plate.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2008 08.33.51 #4 av 12
Postet av: Johnny Denon
Er denne HD-PVR-dekoderen i salg? Finner den ikke på hjemmesidene til Canal Digital... Ser derimot i kundeavisen til Elkjøp at for 2990,- får man gratis installasjon + 5 HD-kanaler på kjøpet. Hva er da prisen for dekoderen?
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2008 08.39.19 #5 av 12
Postet av: Rune
Jeg har fått tilbud om å teste HD-PVR mottakeren for parabol, men kabel er enda ikke klar.
HD PVR for parabol kommer i salg over helgen.

Jeg har planer om å poste en test av HD + HD PVR for kabel samtidig. (jeg har ikke fått dato for HD PVR kabel enda)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.03.2008 11.34.14 #6 av 12
Postet av: eple
:shock: og for oss som ikke skjønner seg på så mye....

Står i Elkjøp avisen at den har 2 tunere.

Betyr det at den kan ta opp en kanal og se på en annen samtidig selv om det er på parabol?

Kan en få bilde i bilde funksjon på tv om den har støtte for det da? 2 kanaler samtidig.

Kan en etterpå spille av opptaket på denne mottakeren og la en dvd spiller ta det opp om en også har en slik?

og det som er det viktigste for meg.
Er det med denne dekoderen mulig å se på en kanal på tv og samtidig via en vanlig antennekabel struket til en annen tv se på en annen kanal der? Har tenkt meg egen tv på kjøkkenet vegg i vegg med stua og kunne jo vært greit å kunne ha på noe annet der enn i stua.

:)
Sony PS 3, Logitech Harmony 1000
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.03.2008 11.39.52 #7 av 12
Postet av: Rune
"eple" skrev::shock: og for oss som ikke skjønner seg på så mye....

Står i Elkjøp avisen at den har 2 tunere.

Betyr det at den kan ta opp en kanal og se på en annen samtidig selv om det er på parabol?

Ja. (såfremst du har koblet dobbelthode osv)
"eple" skrev::
Kan en få bilde i bilde funksjon på tv om den har støtte for det da? 2 kanaler samtidig.
Nei. Dette fordi at du har bare en kabel mellom TV og dekoder. Skulle du fått det til måtte du ha sendt
en kanal på hver sin kabel. I tilegg måtte TV'n støtte bilde i bilde fra 2 innganger. De fleste gjør ikke det. De støtter
bare bilde i bilde fra inngang + intern tuner.
"eple" skrev:
Kan en etterpå spille av opptaket på denne mottakeren og la en dvd spiller ta det opp om en også har en slik?

Ja

"eple" skrev::
og det som er det viktigste for meg.
Er det med denne dekoderen mulig å se på en kanal på tv og samtidig via en vanlig antennekabel struket til en annen tv se på en annen kanal der? Har tenkt meg egen tv på kjøkkenet vegg i vegg med stua og kunne jo vært greit å kunne ha på noe annet der enn i stua.
Hvis du men vanlig antennekabel tenker å ha en uteantenne i tilegg for digital bakkenett så kan du det. Det har ikke noe med tuneren å gjøre. Hvis du tenker på at du skal koble til RF out på tuneren så vil den sende samme bilde som du sender opp med hdmi. DVS samme kanal. Mange av de nye tunerene sender uansett ikke noe signal ut på RF out.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.03.2008 18.12.30 #8 av 12
Postet av: eple
Takk for svar. :D

Vet du om den nye HD Canal Digital tuneren med hardisk sender RF ut signal da?
Har tenkt å montere en tv til på kjøkkenet og det blir ca 6 meter lednings strekk.

Vet at Canal Digital leverer utstyr for å ha tv i flere rom. Har tenkt på det til soverommet men 1000 i året ekstra for en tv jeg vil se 10 minutter tv på om morgenen før jeg drar på jobb blir litt råflott synes jeg. Er da jaggu nok annet å bruke penger på :)

Eller finnes det andre utganger på en slik dekoder en kan bruke?

(Scart ledningne er ikke lange nok i hvertfall og veldig tykke i tillegg...)
Sony PS 3, Logitech Harmony 1000
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2008 09.13.11 #9 av 12
Postet av: slampen
Jeg har en tv med bare DVI inngang. Når jeg kobler dekoderen til denne via en overgang HDMI-DVI klarer ikke dekoderen å slå seg på. Den fungerer greit med scart kabel. På kundesenteret sa de at det var overgangen som var problemet. Andre apparater fungerer gjennom denne. Kan dette stemme at den ikke kan kjøres gjennom overgang til DVI, eller er det noe galt med dekoderen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.04.2008 09.03.36 #10 av 12
Postet av: fb78
Hei.

Jeg har i dag den vanlige HD-tuneren til CD og den fungerer greit nok,men jeg må si meg veldig irritert over at sendinger
som ikke er 16:9 får svarte horisentale striper.Er dette også ett problem på pvr tuneren eller kan man kjøre tilpasset
16:9 på den?Jeg vet at på den vanlige tuneren kan man trykke på den HD knappen for å fylle ut skjermen,men det er såpass
irriterende å gjøre dette hver gang en skifter imellom SD kanalene som ikke sender i 16:9 !Hvordan er text tv på denne?
Er den like treg som den vanlige?


Mvh fb78
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.04.2008 19.37.59 #11 av 12
Postet av: Bobben
"fb78" skrev:Hei.

Jeg har i dag den vanlige HD-tuneren til CD og den fungerer greit nok,men jeg må si meg veldig irritert over at sendinger
som ikke er 16:9 får svarte horisentale striper.Er dette også ett problem på pvr tuneren eller kan man kjøre tilpasset
16:9 på den?Jeg vet at på den vanlige tuneren kan man trykke på den HD knappen for å fylle ut skjermen,men det er såpass
irriterende å gjøre dette hver gang en skifter imellom SD kanalene som ikke sender i 16:9 !Hvordan er text tv på denne?
Er den like treg som den vanlige?


Mvh fb78


HD-PVR'en har ikke dette problemet. Man må riktignok velge full skjerm (tilpasset/forvrengt... til 16:9) med fjernkontrollen første gang men den husker settingen etterpå. Text tv er identisk med den vanlige HD boksen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.04.2008 08.13.56 #12 av 12
Postet av: fb78
Takker for svaret Bobben :)

Mvh fb78
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar