Logo

Cambridge surround receiever - er det nok trøkk i den?

Skriv et svar
13.02.2007 09.44.06 #1 av 5
Postet av: asvaberg
Jeg trenger litt faglig bistand.

Var så heldig å få tak i Dynavoice Challenger M-65 til røverpris, 1270,- !

Regner med at jeg kjøper en Plasma 42'', enten LG 42PC1RR eller Panasonic 42PV60E.

Men lyden er viktig:
her står jeg egentlig med to valg nå-
Cambridge 540R v.2 - 6x80W i surround (2x100W i stereo)
Cambridge DVD 89 - SACD, HDMI, DiVx m.m.
Totalpris 6206,- inkl. frakt

eller:
HK AVR-245 - 7x50W i surround, HDMI
HK DVD-37 - HDMI, DivX m.m.
Totalpris 8813,- inkl. frakt

Prisforskjell 2607,-
Er HK så mye bedre?
Er dette litt urettfrerdig sammenligning ("pærer og epler")

Er det andre kombinasjoner dere ville anbefale til Dynavoice Challenger M-65 i ovennevnte totalprisklasse? :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.02.2007 11.13.11 #2 av 5
Postet av: petre2006
Prøve å svare deg i her også :-) De høyttalerenme du nevner der er ekstremt mye for pengene, ikke tvil om det.

Når du spør om det er sammenligningsgrunnlag mellom de to nevnte Recieverene er det vel på en måte ikke det, fordi:

1. Cambridgen støtter ikke HDMI (ser du vil ha TV og DVD spillere som støtter dette, så hvorfor vil du ikke ha en reciver som gjør det også?)
2. Cambridge har 6.1 system, ikke 7.1 som kommer for fullt ettervert, men for all del, ikke på noen som helst måte 'et must'
3. Jeg stoler mye mer på H/K sine opplysninger om WATT en Cambridge sine.
4. H/K har hatt en del barnesykdommer på sine produkter og har slitt litt med holdbarhet på en del av sine produkter. Hevder selv at dette skal være ordnet opp i nå, ettersom jeg faktisk har ringt de i fortvilelse (HK Nerby)
5. H/K er dyrere, ja...

Hvis design har noe å si, lommeboka har noe å si samt at du kan stole på hva du har å levere til dine høyttalere og et gjennomtenkt fremtidsrettet system så er HK det rette valget, selv om det er ca. 2.5k dyrere.

Cambridge har høstet gode kritikker de, men er nok litt rause på opplysningene og har heller ikke HDMI, noe som er et absolutt must fremover nå, dette er og blir en standard i minst to år (så kommer det noe nytt vettu :-) )

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.02.2007 11.33.32 #3 av 5
Postet av: asvaberg
"petre2006" skrev:Prøve å svare deg i her også :-) De høyttalerenme du nevner der er ekstremt mye for pengene, ikke tvil om det.

Når du spør om det er sammenligningsgrunnlag mellom de to nevnte Recieverene er det vel på en måte ikke det, fordi:

1. Cambridgen støtter ikke HDMI (ser du vil ha TV og DVD spillere som støtter dette, så hvorfor vil du ikke ha en reciver som gjør det også?)
2. Cambridge har 6.1 system, ikke 7.1 som kommer for fullt ettervert, men for all del, ikke på noen som helst måte 'et must'
3. Jeg stoler mye mer på H/K sine opplysninger om WATT en Cambridge sine.
4. H/K har hatt en del barnesykdommer på sine produkter og har slitt litt med holdbarhet på en del av sine produkter. Hevder selv at dette skal være ordnet opp i nå, ettersom jeg faktisk har ringt de i fortvilelse (HK Nerby)
5. H/K er dyrere, ja...

Hvis design har noe å si, lommeboka har noe å si samt at du kan stole på hva du har å levere til dine høyttalere og et gjennomtenkt fremtidsrettet system så er HK det rette valget, selv om det er ca. 2.5k dyrere.

Cambridge har høstet gode kritikker de, men er nok litt rause på opplysningene og har heller ikke HDMI, noe som er et absolutt must fremover nå, dette er og blir en standard i minst to år (så kommer det noe nytt vettu :-) )

Petter


6.1 = 6 høyttalere
7.1 = 7 høyttalere

Jeg skal ha max 5, så da kan jeg stryke det punktet?

HDMI på receiever - hvor viktig er det hvis kompositt inngangene er av topp kvalitet?

Cambridge oppgir max850w forbruk
HK oppgir selv: "65W idle, 540W maximum (7 channels driven)"

Er jeg helt på jordet nå?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.02.2007 15.57.02 #4 av 5
Postet av: petre2006
"asvaberg" skrev:
6.1 = 6 høyttalere
7.1 = 7 høyttalere

Jeg skal ha max 5, så da kan jeg stryke det punktet?


Stemmer, altså 6.1 er seks høyttalere + sub signal via phono/XLR.
Skal du ha fem høyttalere er begge kjempe ideele, da stryker du det ja.

"asvaberg" skrev:
HDMI på receiever - hvor viktig er det hvis kompositt inngangene er av topp kvalitet?


Jeg håper du mener komponent, da kompositt etter min mening (uten å bli blærete :-) )ikke regnes som fornuftigt i det hele tatt, det er tabu. Men, komponent er ikke å stikke under en stol at det er meget bra ja, dog ikke digitalt som på HDMI, og da utføres alt riktig i reciveren.

"asvaberg" skrev:
Cambridge oppgir max850w forbruk
HK oppgir selv: "65W idle, 540W maximum (7 channels driven)"


Jeg trekker tilbake min påstand om at du kan stole mer på H/K watt akkurat i denne saken. Ser man på regnestykket så kommer de omtrent likt ut i et riktig forhold.

"asvaberg" skrev:
Er jeg helt på jordet nå?


Nei ;-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.02.2007 17.35.20 #5 av 5
Postet av: asvaberg
Takk, jeg mente selvfølgelig komponent, ikke kompositt.

NÅ ble jeg i tvil nå - dette er gøy men også frustrerende.
HK har et fantastisk design, men Cambridge er også helt strøken - minimalistisk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar