Logo

Bygge inn fronthøytalere

Skriv et svar
22.09.2005 13.01.46 #1 av 8
Postet av: Mr_Stian
Hei...

Jeg holder på å pusse opp leiligheten min, og skal bygge ett nytt rom. Det jeg skal gjøre er å sette opp en vegg som skal dele stua, hvor den nye veggen skal være bak tv. Det jeg da lurte på er om noen har noen tips til å bygge inn høytalere som allerede er i kasse inn i veggen!

Har noen store proson høyttalere (husker ikke vilken modell) Som jeg ville prøve å bygge inn. tar for stor plass

Er det bare så enkelt som å sette de inn i den nye veggen, og prøve å få det til å se fint ut. noen som har gjort dette før?

Noen tips?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2005 15.00.23 #2 av 8
Postet av: boly
Du må hvertfall sjekke om de har bassreflex på baksiden av høytalern.

Tror du bør kjøpe dedikerte inwall høytalere skal det bli skikkelig lyd, og vill ikke denne nye veggen ta mer plass pga. tykkelsen på høytalerene?
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.09.2005 12.14.59 #3 av 8
Postet av: jarlandre
tror det vil funke ganske dårlig å bygge gulvhøyttalere inn i veggen.... De er designet for å stå på gulvet, ikke engang inntil veggen. Invester heller i Inwall, eller "Flat Panel" kombinert med SW hvis det er designet du tenker på.
Sjekk ut Klipsch SLX kombinert med Synergy Sub-10/12. Prisen er slett ikke avskrekkende.


"Mr_Stian" skrev:Hei...

Jeg holder på å pusse opp leiligheten min, og skal bygge ett nytt rom. Det jeg skal gjøre er å sette opp en vegg som skal dele stua, hvor den nye veggen skal være bak tv. Det jeg da lurte på er om noen har noen tips til å bygge inn høytalere som allerede er i kasse inn i veggen!

Har noen store proson høyttalere (husker ikke vilken modell) Som jeg ville prøve å bygge inn. tar for stor plass

Er det bare så enkelt som å sette de inn i den nye veggen, og prøve å få det til å se fint ut. noen som har gjort dette før?

Noen tips?
Onkyo Receiver, Acoustic Energy Speakers
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.09.2005 12.41.55 #4 av 8
Postet av: Mr_Stian
Da tror jeg at jeg dropper ideen me å bygge inn høytalerne.

Hvor får jeg tak i disse klipsch høytalerne?

Noen andre alternativer til sånne høytalere?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.09.2005 15.09.16 #5 av 8
Postet av: kid
Tror nok det er lurest å droppe det ja, en grunn til at det blir laget egne "in-wall" høytalere. Men tanken var god! Har selv hatt noen frustrerte timer med å prøve å finne på noe smart med skjuling av utstyr, desverre er jeg tydeligvis litt for lite kreativ foreløpig. Stå på!; )
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2005 00.09.46 #6 av 8
Postet av: boly
Her har du noen varianter: http://www.hifiklubben.com/no/produkter ... talere.htm

Forhandler av Klipsch er blandt andre Tonart i trondheim...
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2005 07.13.37 #7 av 8
Postet av: Bøgge Bakken
Vis du ikke vil svi av altfor mye på høyttalerne så har eltek noen. Har dog aldri sett eller hørt disse.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2005 10.43.26 #8 av 8
Postet av: Toffy
"Mr_Stian" skrev:Hei...

Jeg holder på å pusse opp leiligheten min, og skal bygge ett nytt rom. Det jeg skal gjøre er å sette opp en vegg som skal dele stua, hvor den nye veggen skal være bak tv. Det jeg da lurte på er om noen har noen tips til å bygge inn høytalere som allerede er i kasse inn i veggen!

Har noen store proson høyttalere (husker ikke vilken modell) Som jeg ville prøve å bygge inn. tar for stor plass

Er det bare så enkelt som å sette de inn i den nye veggen, og prøve å få det til å se fint ut. noen som har gjort dette før?

Noen tips?


Ville heller bygd egne høyttaler til vegg.
Men du kan jo bruke samme ellementer du har i prosonene dine.

Men husk at en vegg blir liksom "uendelig" baffel, noe som simulerings prog regner etter. Med andre ord, det er ikke SÅ vanskelig å få til. Bare du ikke bygger inn kassa, som er beregnet til å stå i rommet, og delefilter derretter.

Du trenger ett nytt filter, som kan være enklere en det som alt sitter der. (annen demping, grunnen den store baffelen som høyre og venstre høyttaler sitter i)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar