Logo

B&W vs. Dali

Skriv et svar
19.08.2005 12.34.50 #1 av 11
Postet av: RJ
Eg har planer om å bytte ut høyttalerene mine, men hvilket anlegg tror/vet dere vil mest/best lyd for pengene?

B&W DM603 S3, DM601 S3, LCR600 S3 og ASW 650

eller

Dali Suite 2.8, R0.8, C0.8 og S1.2 ?

De koster jo mye det samme.. ( B&W en 1000-lapp billigere )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.08.2005 13.09.29 #2 av 11
Postet av: Bianchi-Vassleitet
Hei!

Sto ovenfor det samme dilemaet når jeg skulle kjøpe nye høytalere. Jeg gikk for B&W 600 serien. Med 602 som bak og fram høytalere + LCR600 og ASW650. Valgte det pga at jeg m/flere mente de spilte renere og klarere enn suite serien, når vi prøvde dem på kinorommet til HIFI klubbens kinorom i trondheim. Suben spilte også nøyaktigere og litt kraftigere, etter vår mening. Men det jeg vil anbefale deg er å høre og samenligne selv! Uansett er begge løsningene veldig bra. Selv er jeg svært fornøyd med høytalerne mine. Design messig synes jeg også B&W høyalerne pekter seg litt ut...

Lykke til med valget!! :wink:
Gøran
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.08.2005 21.52.30 #3 av 11
Postet av: Torja
Hvilken forsterker har du tenkt å koble dem opp til? Har selv comboen Dali Consept og Pioneer elektronikk som jeg selv syns er utmerket. :D

Men smak og behag.

Dali Suite har fått gode skussmål i "LYD & Bilde", mens "DVD og Hjemmekino" ikke var like imponert. Det blir jo litt etter dine egne ører. B&W er svært gode høytalere, ingen tvil om det. Men jeg syns suite serien, spesielt den i tre farge er flott å se på.

8) Du ble vel ikke klokere av dette :?:

PS: [u]det er din egen mening som teller mest[/u] :!:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.08.2005 23.12.40 #4 av 11
Postet av: Alas
Som jeg sier, jeg vet hva jeg ville valgt....

Mine ører liker Dali-lyden MYE bedre enn B&W (som jeg finner litt kjedelig :wink: ) Det er ikke dermed sagt at Dali er det beste for deg. Er dog litt skeptisk til sub'ene som Dali har.

Når det er hifiklubben som har begge deler bør du jo kunne få ordnet en A/B-test rimelig greit, med lik elektronikk og likt rom.

Jeg synes også at Dali'ene er penere å se på.

Uansett lykke til med valget.

Mvh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.08.2005 07.53.14 #5 av 11
Postet av: Schumacher
Finnes flere og bedre alternativer enn B&W og Dali som forøvrig er Danmarks nest beste høytalerfabrikk.Sjekk ut DynAudio som er Danmarks beste høytalerfabrikk sitt sortement,da snakker vi virkelig lyd og design for pengene....Sjekk ut Norsk Audio Teknikk sine sider og snakk med Morten der om du vil.Usedvanlig grei fyr med service og høy kompetanse...Dynaudio.com for bilder og info...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.08.2005 18.21.17 #6 av 11
Postet av: KnutR
Hei!

Ville ha gått får b&w høytalerne. Når en er inne på det med disign; så mener jeg dali ødelegger høytalerne sine med et design som får høytalerne til å virke bilig, etter min smak. Når det gjelder lyden så er det vel ikke store forskjellen. Tror 650 suben er hakket bedre. Det at 600 serien har nautilus diskant gjør det litt råere :wink: Du må også se på andre alternativer, å høre og samenligne. Det hele er snakk om smak og behag! Gode høytalere får du uansett for den prisen!!

Til alas:

Viss du finner lyden i B&W høtalerne kjedelig, har du ikke mye greie på lyd..! Har selv B&W høytalere bl.a nautilus 800. Kan ikke si jeg finner de kjedelige..?? B&W har også overført [u]MYE[/u] av teknologien fra nautilus over til modelene under, 600 serien er ikke noe untak.
Hilsen Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.08.2005 23.11.40 #7 av 11
Postet av: Alas
[quote="KnutR"]
Til alas:

Viss du finner lyden i B&W høtalerne kjedelig, har du ikke mye greie på lyd..! Har selv B&W høytalere bl.a nautilus 800. Kan ikke si jeg finner de kjedelige..?? B&W har også overført [u]MYE[/u] av teknologien fra nautilus over til modelene under, 600 serien er ikke noe untak.[/quote]

Jeg sier MIN mening. Og om jeg finner lyden av B&W kjedelig så gjør jeg det. Og ikke faen (unnskyld uttrykket) om du skal komme her og si hva jeg har peiling på og ikke!!!

Lyd er subjektivt. Det du liker er det ikke sikkert jeg liker, sånn er det her i livet. Greit jeg er ikke så veldig gammel, men jeg har hørt på en del anlegg de siste årene. Og ikke en gang har et anlegg bestående av B&W fått meg til å smile og trampe takten. Og jeg har hørt høyttalere fra 600-serien og opp til 800 med full Classe-rigg. Det er ikke dårlige høyttalere, for all del, men de passer ikke min smak. Jeg kan komme med flere eksempler på ting som JEG ikke liker, men som mange trykker til sitt bryst. Men min mening er ikke fasiten, jeg påtvinger ingen å være enig med meg. Jeg gir råd utifra mine opplevelser, erfaringer og ikke minst preferanser. Og jeg prøver ihvertfall ikke å være kjekk og spørre om vedkommende som gir råd har peiling på lyd!!

Øyvind
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.08.2005 11.21.41 #8 av 11
Postet av: KnutR
Var jo ikke meningen å betvile dine kunskaper. Det at jeg skrev at du ikke kunne ha greie på lyd var vel litt å overdrive, men poenge var at utrykket kjedelig, etter min mening ikke hører sammen med B&W. Ellers så skrev at lyd er etter en hver smak.

Jeg beklager utalelsen.
Hilsen Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.08.2005 16.43.56 #9 av 11
Postet av: Alas
No hard feelings. :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.08.2005 20.08.57 #10 av 11
Postet av: Even Sundgot
hei:
eg har ikkje hørt noken av disse men det eg veit er att du burde høyre begge å samanligne kva du sunst var bra å dårli.... :D
Mvh
Even Sundgot

Denon avr 2106 Denon Dvd 1940 Vincent sp-331 Vincent sp-996
yamaha ns-777 Yamaha ns-c444 Yamaha Ns-333 DIY Svs sb12
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2005 08.45.25 #11 av 11
Postet av: Chip2001
Har nettopp oppgradert BW 602 høytalere (som var utrolig bra til prisen) til DM705, som har en rå klarhet (som burde kreves til prisen). NB! Årets høytaler.
Chip2001
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar