Logo

Budskjett 15k Hitachi PJ-TX300 el. LG AN-110 evt?

Skriv et svar
17.09.2006 18.19.00 #1 av 3
Postet av: advance
Jeg har aldri eid en prosjektor før men leste meg opp om de forkjellige teknologiene på guiden her (fin den ja). Jeg er usikker på om jeg er berørt av denne regnbueeffekten som DLP fremkaller hos enkelte. Og derfor kanskje litt redd for å gå for LG sin. Mens kanskje samboer hadde foretrukket denne varianten fremfor å ha noe hengende ned fra taket :oops: . Men så kommer vel den gode kontrasten (10 000:1) og de 100ANSI-LUMEN mer som Hitachi har godt med i stuen om sommeren. Vel det er dette jeg vet lite om. Så derfor spør jeg de rutinerte :wink: . Hvis det finnes andre i samme prisklasse tar jeg gjerne råd.

Jeg skal primert bruke den til Xbox 360 og DVD (HD-DVD når den tid kommer). Xboxen støtter opp til 1080dpi (HD2?). Men prosjektorer i denne klassen støtter vel "bare" 720dpi? (HD1?).

Bilder av "lydbildet" og spørsmål om samme evne ligger her (sammen med bilder av oppsett):
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?p=40315


Hilsen Anders
Pioner VSX-D512
C = Dali SC5
F = Cerewin Vega DC15
S = Pioner S-H230VA-QL
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.09.2006 18.26.54 #2 av 3
Postet av: pnerbye
Jeg har selv en TX200, og jeg hadde heller ikke hatt noen projektor før jeg fikk min. Jeg er superfornøyd med bildet, og jeg har ikke en gang brydd meg om å kalibrere bildet. Jeg jobber nå med å få full lyskontroll i kinoen min, og da regner jeg med å hente ut enda mere av projektoren med litt kalibrering.

Jeg var også redd for regnbue-effekten, men jeg er ikke følsom for den selv. Det er derimot min kone, så dermed ga svaret seg selv. Er jo ikke helt egoist heller! :D Jeg har lyst på DLP, men det må bli senere når det kommer rimeligere DLP'er med 3 chip'er.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.07.2007 02.05.32 #3 av 3
Postet av: Aalesund_Trooper
Sjekk ut denne. :lol: Optoma HD 73 . :lol: Har fulgt med en stund på utviklingen, og Texas har virkelig gjort det... FANTASTISK


http://www.hifiklubben.no/produkter/bilde/projektorer/optoma_hd73_videoprojektor_soelv.htm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar