Logo

Bryter på høytalerkabel til romperister....

Skriv et svar
08.05.2004 16.57.07 #1 av 3
Postet av: Tralltrall
hei hei...

Ett lite spørsmål.
Jeg har en romperister kobla i sofaen. Den er kobla til en effekt forsterker som igjen går inn i hjemmekino forsterkeren på sub inngangen.

Spørsmålet er da: om høytalerkabelen brytes med f.eks en lysbryter vil dette sende noen merkelige signaler til effektforsterker og ev skade den?
Poenget med bryteren er å kunne skru romperisteren av og på fra sofaen og ikke måtte skru av effekt trinnet hver gang.

Jeg kan ikke dempe sub inngangen på forsterkeren for da dempes sub wooferen også og den må jo være på selv om romperisteren skal være av.

Har vurdert å sette en fjernkontroll på stikkontakten til effekt trinnet for åløse problemet men tenkte en bryter kunne vært artig.

mvh

Tormod
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2004 18.18.06 #2 av 3
Postet av: Jacob
Tror ikke det er det minste problem å bryte strømmen med en bryter.

Det er jo slik det funker ved A/B bryteren som noen forsterkere har for å velge høyttalerutgang. En bryter er jo ikke annet enn å koble løs høyttalerledning og det er jo ikke farlig så lenge man ikke kortslutter noe 8)
Mvh Jacobhh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2004 18.25.26 #3 av 3
Postet av: Tralltrall
takk takk.....det var det jeg også mente, men i en butikk sa de att de trodde det ville kunne skade forsterkeren...men da prøver jeg å sette en bryter på høytaler ledningen...og satser det går bra...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar