Logo

Bryr Panasonic seg om det norske markedet ?

Skriv et svar
05.02.2008 20.50.06 #31 av 45
Postet av: oleisbest
Jeg for min del har nå ventet langt over 3 mnd. Det som egentlig irriterer meg mest er at Stretto aldri kan gi noe eksakt svar på når tvene er å forvente. Kan ikke fatte at en butikk ikke kan ha noen som helst oversikt over når de får varene sine? Mye av skylden blir jo som du nevner lagt på dårlig informasjon fra Panasonic, men føler vel ikke akkuart at Stretto har bidratt med så veldig mye informasjon heller.

Jeg er også av samme oppfatning som deg at hele ventetiden nå vil være bortkastet dersom jeg endelig kaster inn håndkle og avbestiller hele dritten.

Jeg ringte Stretto i dag (for nente gang) for å høre hvordan det stod til med bestillingen min. Ingen store overraskelser der egentlig. Forhørte meg også hva annet de kunne tilby meg som kunde alternativt til den orderen jeg hadde lagt inn. Følte vel egentlig ikke at de var villig til å strekke seg så veldig langt der... Eneste de kunne fortelle var at de hadde fått inn 4-5 pv70 i forrige uke som de hadde sendt ut til kundene. Synes det er veldig rart at du ikke har fått en av disse. Tviler på at det kan være noen som har ventet så veldig mye lenger enn deg.

Stretto "forventer" forresten å få inn en ny leveranse til fredag. Så da regner jeg vel med at det blir tv til helga på oss begge...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2008 08.41.18 #32 av 45
Postet av: Silver99
Dersom de har levert ut noen PV70 modeller den siste uken, så har de løyet meg rett opp i fjeset. Jeg fikk beskjed om at jeg var nummer to på listen for denne modellen, og det var et par måneder siden. Men det er klart at har man ventet så lenge som vi har. så har man blitt løyet til underveis. Jeg forventer ingen levering til helgen dessverre. på min ordre står det nå 13.2. Jeg mailet Stretto sist på mandag denne uken og ga fritt utløp for min frustrasjon, og ba de betale mellomlegget fra deres pris til prisen andre opererer med, men som faktisk kan levere, slik at jeg kan få en TV i hus. Jeg har ikke turt å ringe de, jeg er redd jeg vil eksplodere totalt :evil:

Dette nærmer seg "TV2 hjelper deg" tilstander, hvor lenge vil dette ta?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2008 11.47.05 #33 av 45
Postet av: A8
tilbudet til netshop på pv70 er utgått.
lageret er borte og det er neppe mulig å få tak i flere tver siden de ikke produseres lenger :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2008 18.01.51 #34 av 45
Postet av: oleisbest
"A8" skrev:tilbudet til netshop på pv70 er utgått.
lageret er borte og det er neppe mulig å få tak i flere tver siden de ikke produseres lenger :)

Hvor har du det fra? Noen som vet hvilket ansvar nettbutikken sitter på i et slikt tilfelle? Greit at kunden har mulighet til å heve kjøpet, men det samme kan vel ikke akkurat gjelde nettbutikken? Må jo påta seg en eller annen form for ansvar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2008 19.23.18 #35 av 45
Postet av: orso
Dere som har ventet så lenge på Panasonic skjerm, bør kanskje vurdere å vente litt til på de nye modellene som kommer om noen måneder....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2008 19.43.38 #36 av 45
Postet av: A8
"oleisbest" skrev:
"A8" skrev:tilbudet til netshop på pv70 er utgått.
lageret er borte og det er neppe mulig å få tak i flere tver siden de ikke produseres lenger :)

Hvor har du det fra? Noen som vet hvilket ansvar nettbutikken sitter på i et slikt tilfelle? Greit at kunden har mulighet til å heve kjøpet, men det samme kan vel ikke akkurat gjelde nettbutikken? Må jo påta seg en eller annen form for ansvar.



under produktet som er under ukens tilbud så står det "produktet er utgått"

da kan man jo ane at lageret er tømt? eller......
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2008 21.23.50 #37 av 45
Postet av: Silver99
Var akkurat inne på Netshop, det står da at det får inn PV70 13.2? Du tenkte kanskje på 42', dog venter jeg på 50'. Litt fristende å vente på de nye modellene ja, men vente er noe jeg har gjort altfor lenge allerede, og prisen på de nye 50' blir hvor dyre?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.02.2008 09.47.33 #38 av 45
Postet av: oleisbest
Ringte inn til Panasonic i dag, de kunne fortelle at PV70 42 tommer fortsatt ble produsert. Så det bør være mulig for Stretto og skaffe noen til veie!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.02.2008 10.39.52 #39 av 45
Postet av: Silver99
"Leveringsdatoen" for min 50' PV70 ble i dag flyttet for n'te gang fra 13.2 til 18.2. Jeg er helt sikker på at mandag 18.2, blir den flyttet til rundt den 28.2. Da er vi oppe i 5 måneders leveringstid. Dette er en hån mot kundene i et totalt mislykket forsøk av Stretto på å kapre markedsdandeler. Jeg fraråder alle å handle fra Stretto, jeg vet at jeg gjør det aldri igjen.

Non som vet hvem som har Panasonic 50 PV70 på lager og til hvilken pris?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.02.2008 11.53.18 #40 av 45
Avhifi ser ut til å ha billigste nettpris, men ikke på lager:
http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=17775

Billigste på lager:
http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q ... 36209;r:pg

Evnt:
http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?R ... plid=86264
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.02.2008 12.01.59 #41 av 45
Postet av: orso
"Silver99" skrev:"Leveringsdatoen" for min 50' PV70 ble i dag flyttet for n'te gang fra 13.2 til 18.2. Jeg er helt sikker på at mandag 18.2, blir den flyttet til rundt den 28.2. Da er vi oppe i 5 måneders leveringstid. Dette er en hån mot kundene i et totalt mislykket forsøk av Stretto på å kapre markedsdandeler. Jeg fraråder alle å handle fra Stretto, jeg vet at jeg gjør det aldri igjen.

Non som vet hvem som har Panasonic 50 PV70 på lager og til hvilken pris?

Skjønner at du er irritert, men mener du bommer litt med kritikken her. Dette er først Panasonic sitt problem. De klarer ikke å levere nok skjermer. Stretto setter opp datoer etter hvilke info de får om nye skjermer som kommer fra Panasonic til Norge. Desverre så kommer det alfor få og mange butikker får ikke.
Jeg ville ha avbestilt og krevd pengene tilbake igjen. Det skulle ikke være noe problem. Skal man si noe negativt om Stretto, er det at de tar betalt før varen er sendt. Men det er de ikke alene om å gjøre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.02.2008 14.31.10 #42 av 45
Postet av: oleisbest
"bomholt" skrev:
"Silver99" skrev:"Leveringsdatoen" for min 50' PV70 ble i dag flyttet for n'te gang fra 13.2 til 18.2. Jeg er helt sikker på at mandag 18.2, blir den flyttet til rundt den 28.2. Da er vi oppe i 5 måneders leveringstid. Dette er en hån mot kundene i et totalt mislykket forsøk av Stretto på å kapre markedsdandeler. Jeg fraråder alle å handle fra Stretto, jeg vet at jeg gjør det aldri igjen.

Non som vet hvem som har Panasonic 50 PV70 på lager og til hvilken pris?

Skjønner at du er irritert, men mener du bommer litt med kritikken her. Dette er først Panasonic sitt problem. De klarer ikke å levere nok skjermer. Stretto setter opp datoer etter hvilke info de får om nye skjermer som kommer fra Panasonic til Norge. Desverre så kommer det alfor få og mange butikker får ikke.
Jeg ville ha avbestilt og krevd pengene tilbake igjen. Det skulle ikke være noe problem. Skal man si noe negativt om Stretto, er det at de tar betalt før varen er sendt. Men det er de ikke alene om å gjøre.


Greit nok at noe av skylden kan gis Panasonic. Men nå er det nå en gang slik at vi forholder oss til den aktuelle butikken og ikke Panasonic. Dette er jo et fryktelig dårlig opplegg fra Stretto sin side som overhodet ikke har noen som helst aning om når tvne kommer og hvor mange tver som kommer. Hvordan kan du drive butikk uten å vite når du får varer på lager? Jeg kan ikke fatte at denne informasjonen skal være så sinnsykt vanskelig å innhente. Er det virkelig så vanskelig bør Stretto seriøst vurdere å skaffe seg en annen distributør. Greit nok at det har vært stor etterspørsel etter akkurat disse modellene, men når andre butikker klarer å skaffe de til veie så bør vel strengt talt Stretto også klare det. Klar over at de mest sannsnylig forholder seg til forskjellige distributører, men Stretto virker jo helt inkompetente i forhold til å informere kundene sine om hva som foregår. Hvor mye irritasjon kunne ikke vært unngått dersom Stretto selv tok initativ og fortalte hva som skjedde? Stretto kan du få gratis av meg!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2008 09.45.01 #43 av 45
Postet av: Silver99
Da har jeg endelig kansellert ordren hos Stretto. Etter nesten fem måneders venting på en Panasonic 50' var det slutt på tålmodigheten. En rekke andre butikker har disse modellene på lager, og til gode priser også, men Stretto har tydeligvis ikke gode nok avtaler med sine distributører til å få levert TV'er. Jeg har bestilt pånytt fra en annen leverandør som har på lager, til en behagelig pris.

Om Stretto: På grensen til det useriøse i denne saken, de har ikke lagt en finger i kors for å komme meg i møte, ved å tilby andre modeller, kompenasjon for all den ventingen, mailer, telefoner og ikke minst frustrasjon som har bygget seg opp.
De lurte kundene til seg ved å dumpe prisene på de populære Panasonic modellene, uten å ha avklart med leverandør hvorvidt de kunne levere eller ikke. Så har de holdt kundene varme med løgner og fiktive leveringstider i måned etter måned, mens andre butikker har fått de samme produktene på lager. I den samme perioden har de også sittet på pengene dine da de ikke aksepterer oppkrav. Da dukket det ordet opp igjen: Useriøst.

Nå gleder jeg meg til å få TV' til uken, og vet hvor jeg aldri mer skal bestille så mye som en kabel.

Mvh
Øyvind
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2008 11.48.08 #44 av 45
Postet av: A8
og da sparer du vel en haug med penger også iforhold til den opprinnelige prisen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.02.2008 21.00.20 #45 av 45
Postet av: Silver99
Nei, det ble omtrent den samme prisen. Som nevnt så dumpet Stretto prisene i september/oktober for å kapre markedsandeler. Da lå de 3-4000 under "normalpris", nå er dette jevnet ut.

Mvh
Øyvind
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar