Logo

Bruk av splitter på CD sin HD-PVR

Skriv et svar
26.10.2009 00.01.37 #1 av 5
Postet av: Zaitzev
Hei. Jeg har lurt på hvorvidt det lar seg gjøre å trygt bruke en splitter (som f.eks denne på Biltema) på CanalDigital sin PVR. Jeg har nylig tegnet abonnement hos CD, og har to tunere. På parabolen sitter et Quad-hode.

Jeg har allerede strukket inn to kabler, en i første etasje og en i andre. Det er ønskelig å slippe å strekke enda en kabel for å kunne benytte PVR'en fullt ut, så jeg har håp om at en splitter gjør susen!

*krysse fingre*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2009 07.37.01 #2 av 5
Postet av: antiloop695
Prøvde dette jeg også for et par år siden uten at det fungerte skikkelig. Signalet ble for svakt og bare den ene kabelen ga nok styrke.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2009 08.03.14 #3 av 5
Postet av: Zaitzev
Det må vel være relatert til lengde på kabelen? Jeg kan ikke se for meg at en slik splitter skal forårsake merkbart signaltap? Snakket med en kamerat i går kveld, han bruker splitter hjemme hos seg (Han har forøvrig Viasat). I så måte må det vel være mulig å bruke en signalforsterker eller noe i den dur..?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2009 08.48.35 #4 av 5
Postet av: classic46
Såvidt jeg vet så er Viasat sin HD PVR laget for å kunne bruke en splitt som man kan lese om i Viasat sin bruksanvisning.
Dette er en ganske ny "oppfinnelse".
Derimot så har ikke CD samme opplegg, så du må nok trekke en egen ledning for å få full nytte av PVR.

Jeg har 4 ledninger inn, 2 til hver PVR....da fungerer alt bra...

mvh
Panasonic TH-42PX800 plasma-HK AVR 460-Canton Movie 80 i 7.1-Viasat HD PVR-CD HD PVR X 2-Pioneer DV 600AV-Panasonic BD DMP 60
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2009 16.48.54 #5 av 5
Postet av: antiloop695
Det var på CD jeg testet dette og det fungerte ikke.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar