Logo

Bruk av dekoder og TVens funksjoner

Skriv et svar
18.07.2007 13.26.08 #1 av 4
Postet av: lpogaard
Kjøpte meg akkurat en Philips 42"pf9730, og har canal digital dekoder CDC-7000 ST fra før. Jeg er rimelig grønn når det gjelder disse tingene, så jeg håper folk unnskylder meg... Spørsmålet er som følger:
Når man bruker dekoderen er man jo nødt til å se TV via AV-kanalen på TVen, og man må bruke fjernkontrollen som tilhører dekoderen for å svitsje mellom kanalene. Det betyr at det er enkelte ting man ikke kan gjøre med TVen, da ikke alle TVens funksjoner fungerer på AV-kanalen. Dessuten er det upraktisk med flere fjernkontroller. Jeg kan altså ikke utnytte min nye TV maksimalt, i og med at det meste må gjøres via dekoderen. Er det noen måte å løse dette problemet på? Evt. ved å programmere fjernkontrollen til TVen til å kunne styre både TV og dekoder? Når det analoge bakkenettet slukkes, vil det jo dessuten KUN bli mulig å ta inn tv-kanalene via dekoder. Hvordan vil dette problemet da løses i fremtiden? Da vil jo blant annet kanalsøkfunksjonen på TVen bli overflødig.

Er det noen som kan svare meg på dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.07.2007 13.34.11 #2 av 4
Postet av: Rikky
"lpogaard" skrev:Jeg kan altså ikke utnytte min nye TV maksimalt

Hvilke funksjoner er det du savner?
Når det analoge bakkenettet slukkes, vil det jo dessuten KUN bli mulig å ta inn tv-kanalene via dekoder. Hvordan vil dette problemet da løses i fremtiden? Da vil jo blant annet kanalsøkfunksjonen på TVen bli overflødig.

Kommende TV-er vil ha innebygd tuner som kan brukes til det norske digitale bakkenettet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.07.2007 19.58.16 #3 av 4
Postet av: lpogaard
Det er jo først og fremst det å bruke den kjipe fjernkontrollen til Canal Digital som er det kjedelige. Men man kan jo for eksempel ikke bruke multikanalfunksjonen på TVen... ingen big deal, men allikevel...[/quote]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.07.2007 12.28.37 #4 av 4
Postet av: arntos
Eneste løsningen er en multi fjernkontroll. Finnes masse bra på markedet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar