Logo

BRAVIA Theatre Sync - TV vs. HDD/DVD-opptaker (Sony)

Skriv et svar
01.11.2007 09.31.11 #1 av 1
Postet av: Orebakken
Se signatur for TV og DVD-opptaker.

Har koblet DVD/HDD-opptakeren til TV-en med en HDMI-kabel. Hadde håpet at jeg da skulle slippe unna med 1 fjernkontroll for å styre både TV og opptaker/spiller. Det er vel det som er BRAVIA Theatre Sync?

Men NEI. Får ikke dette til...

Fjernkontrollen til opptakeren klarer å styre TV-en men her er det kun knapper for lyd, kanalskift (i TV-tuneren), valg av AV-inngang, av/på-knapp). Må da gå til TV-fjernkontrollen hvis jeg f.eks. ønsker å endre bildestørrelse fra "wide" til "zoom".

Fjernkontrollen til TV-en er bra utrustet med knapper for DVD-avspilling og DVD/HDD-opptak - men bruk av disse knappene reagerer ikke DVD/HDD-opptakeren på! Det eneste denne fjernkontrollen klarer å styre opptakeren med er når av/på-knappen brukes - da slås begge systemene av samtidig.

I menyene for begge spillerne har jeg satt alt av HDMI-kontroll til "På".

Ønsker å bruke TV-fjernkontrollen som primærkontroll - da denne er bedere utrustet med "den andre enhetens" funksjoner - dessuten er den hakket penere - selv om de begge egentlig er skikkelig crappy og plastic.

Kan en Logitech Harmony-kontroll erstatte de to? Vil en slik kunne slå på/av begge systemer med ett tastetrykk?

Noen som kan hjelpe? (satt oppe noen timer i natt for å finne ut av det....)
__________________
46X3500 | RDR-HX950B | PS3 40 GB
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar