Logo

blå skimmer på svarte partier.... hva er feil?

Skriv et svar
11.07.2007 20.18.19 #1 av 2
Postet av: helge
Hei!

Her er problemet:
Jeg har kjøpt ny plasma-tv (Samsung PS42Q96). Jeg bruker Lyse sin nye HDTV tuner som signal. Når jeg da ser på tv med bilder som inneholder mye svart nyanse, så kommer det opp en masse blå flimmer (prikker) på det svarte. Disse er forsvinner like fort som de kommer, men det er alltid tilbake det det er mye svart. Jeg har prøvd ulike innstillinger på tv'en, uten hell.
Jeg har samme problem via HDMI, scart og Komponent kobling. Det som er litt merkelig (for meg), er at når jeg skal se på HD Discovery kanalen, så er problemet med blå farger vekk! Kan dette ha noe med tv'en å gjøre? Jeg har også den gamle tuneren til Lyse (ikke HDTV tuner), og kobler den opp via Scart, da er det ikke problemer heller...

Slik jeg ser det så må det nesten være HDTV tuneren til Lyse som ikke fungerer slik den skal, eller kanskje det har noe med innstillingen på tv'en å gjøre??

Hvis det er noe som har opplevd det samme (med blå farge på mørke områder), så hadde jeg vært veldig takknemlig over å få vite hva løsningen var..

Takker for alle ssvar som hjelper!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.10.2008 15.54.17 #2 av 2
Postet av: cawen
Dytter denne saken opp jeg. Men her er det bare ved avspilling av dvd at det skjer. Har samsung plasma ps50a476 koblet på hjemmekinoanlegget ht-txq120 med hdmi kabel.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar