Logo

Blåfargen lyser skjevt på thomson bakprojeksjon

Skriv et svar
04.11.2004 18.14.13 #1 av 5
Postet av: Ørjan Olsen
På min Thomson 52" bakprojeksjon ligger blåfargen lavere på venstre side enn på høyre side, fra midten og til høyre ende av skjermen er det helt fint, men fra midten og til venstre kommer den under fks. teksting. Konvergens reparerer ikke dette, noen som vet hva som kan vere feil? Og eventuelt hva så må repareres? Veldig irreterende at det lyser kraftig blå farge under den hvite teksten.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2004 19.49.25 #2 av 5
Postet av: danielchr
Har TV'n fått seg en kraftig dytt elns? Dersom den har fått det, er det nok mest trolig at det ene billedrøret har gått helt ut av posisjon....da må den nok mest trolig på service...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2004 21.49.53 #3 av 5
Postet av: Ørjan Olsen
Har ikke fått noe hard behandling etter at jeg kjøpte den for 3 uker siden. Tror faktisk det var slik når jeg fikk den, men merkes egentlig mest der det er teksting og teksten går helt til venstre på skjermen, så det er ikke så ofte jeg har hatt mulighet til å legge merke til det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2004 22.25.57 #4 av 5
Postet av: Rune
Hvis det er en spesiell scen på en DVD du vet om hvor du ser denne effekten foreslår jeg at du tar denne filmen med på butikken og prøver å se om det oppstår samme problem på den de har i utstilling.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2004 11.00.34 #5 av 5
Postet av: amatøren
Det er et tegn på at konvergensen ikke er korrekt, hvis en har muligheten til å gjøre det på fjernkontrollen er det lett å justere det manuelt. Problemet oppstår over tid eller ved flytting av tv. Selv har jeg Toshiba med manuell justering av konvergens. Er det automatisk justering på ditt tv må det inn til service.
Personlig synes jeg forresten Thomson er litt stivt priset jeg, for 25 får en jo DLP bakprojektor i samma størrelse eller LCD og de har bedre betraktningsvinkel, bilde og levetid
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar