Logo

Bistand på veien til hjemmekino, riktige valg og budsjett.

Skriv et svar
08.08.2005 21.54.16 #1 av 4
Postet av: kid
Hei,
har arbeidet opp litt penger i sommer, så har satt av 20.000 til hjemmekino! Dersom man kan få til en form for hjemmekino til den prisen da.

Det jeg er ute etter, er hovedsaklig en god projector, foreløpig har jeg satt en finger og sikla litt på Infocus Screenplay 4805, men anbefalinger/merknader setter jeg pris på. Projectorlinsa vil bli plassert 4 meter (tak) fra lerret, har enda ikke bestemt meg for hva slags lerret jeg skal ha, men håpet på minimum 80", motorsiert/manuelt/ramme, spiller ingen rolle, god veggplass. Blir stående fast. Setter pris på anbefalinger innen dette, er rimelig fersk i faget.

Så over til lyd/bilde(dvd):
I starten er jeg ute etter en stereo reciever og stereo høytalere med en gromm bass (grom kan jo defineres i forhold til budsjett) Så langt har jeg siklet litt på herman kardon, mest grunnet designet på 05' modellen. Men selvfølgelig, her tar jeg til meg alle anbefaliner og merknader, for er som sagt fersk i faget.

Hjelp en stakkar i nød:
Så alt i alt, er jeg ute etter projector, lerret og enkel men god lyd. Trenger alt av anbefalinger en fersking kan få!:)

Sist men ikke minst, har jeg hørt at man trenger en form for overgang i inngangen til projectoren (Infocus SP 4805), kan noen forklare og hvor jeg skaffer dette evt?

Takk for alle tilbakemeldinger på forhånd.
- Fersking på hjemmekino og forumet.
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.08.2005 07.40.03 #2 av 4
Postet av: Bombadil
Infocus sp 4805 er en veldig god prosjektor og nå som den har fallt så mye i pris er den virkelig et godt kjøp syntes jeg.

Når du snakker om lerret så syntes jeg at det ser best ut med et rammelerret som alltid henger på veggen. Disse gir nok også best kvalitet.

Kontakten som en infocus sp4805 trenger er hvis du skal bruke digital overføring av bildet. Da trenger du en m1 til dvi kontakt som du får på mange nettsteder som f.eks. her http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303194&cks=SER

Lyd er det nok andre som har bedre peiling på .
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.08.2005 21.17.39 #3 av 4
Postet av: kid
Takk for tilbakemelding, ser ut som jeg går for Infocus Screenplay 4805. Er fortsatt meget usikker på valg av lerret, trenger tips og anbefalinger.. Da tar jeg å bestille M1 overgang med det samme jeg bestiller projectoren. Var akkurat det jeg lurte på:p Takk takk :wink:
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.08.2005 10.49.24 #4 av 4
Postet av: kid
Da har jeg bestilt Panasonic PT-AE700 m/ draper lerret 240cm (16:9)
Noen som har erfaringer med denne løsningen, eventuellt et av produktene, som også har noe å komme med? Ros & Ris :)

Nå [u]gjenstår[/u] "bare" lyd, tenkte jeg skulle gå for stereo lyd i første omgang muligens, også bygge på i senere tid når økonomien tillater det. Er veldig sugen på Harman Kardon's HK 3480 reciever m/ Harman Kardon DVD 22 spiller, mest pga designet, ikke minst at ryktene sier det skal være en liten kraftkar i recieveren og. Har kikket litt på høytalere, foreløpig har jeg satt en finger på: CERWIN-VEGA V-15F Høyttalere men er åpne for andre muligheter, forslag, tips og erfaringer med både reciever, dvd spiller og høytalere.

Tusen takk på forhånd!
(Får mest sannsynlig prosjektor og lerret til onsdag, kan få lagt ut noen bilder etterhvert hvordan det blir)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar