Logo

Billig og liten DVD-spiller

Skriv et svar
25.01.2006 16.17.07 #1 av 6
Postet av: Lars-Erik
Må bare dele en litt rar erfaring med dere :-)

Var på Lefdal for å levere min mye omtalte DVD-opptager til justering, og stakk innom butikken for å titte litt (vi har diskutert om vi skulle hatt en billig DVD-spiller på soverommet, og jeg hadde hørt det finne noen som tar liten plass, og skulle bare titte litt rundt).

Og på paller hadde de "Dagens billigste". 5,6 x 23 x 26 cm stor DVD-spiller fra Matsui (ikke akkurat det merke jeg har hørt de beste ting om :-)

Men den var liten, og kostet bare 295,- så jeg tenkte "shit heller" (hadde jo en ekstra SCART-kabel, eller hadde jo den kostet 300 til :-)

Men jeg må bare ærlig si at jeg ble positivt overrasket. Lette å sette opp, bildet var bra, lyden var bra (selv gjennom samboerens lille alt-i-ett anlegg). Kjørte THX bilde og lydtestet, og det var helt OK.
Spiller fint både DVD+R og DVD-R, CD, MP3, JPG og VCD også forresten.

Tok også av lokket for å titte litt inni, og som jeg antok så er den basert på en PC DVD-drive, med litt elektronikk ved siden av. Men har både SCART, S-video, R+L audio og Koax-digital utganger. Ikke display på spilleren (det er det heller ikke plass til), og litt røff mekanikk for å ta skuffen ut og inn. Men bra fjernkontroll med alle funksjoner (hadde til og med endel fikse ting ingen av mine andre spillere har).

Så jeg må bare si. Mye DVD-spiller for 295,- Grei som nr 2 spiller!

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP. ... types_text
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2006 16.39.13 #2 av 6
Postet av: arntos
Bra at du er fornøyd, sikkert grei på en liten TV på soverommet. Men må bare si at med min "reilgion" hadde jeg fått store problemer med å kjøpe en slik spiller,
tror rett og slett ikke jeg hadde klart det :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2006 16.43.54 #3 av 6
Postet av: Lars-Erik
Kanskje det hadde vært en bra øvelse å se om man fikk det til :-)
For å se hva man kunne presse seg til å gjøre :-)

Jeg tenke nok også litt sånn at "det her må være bare dritt" og angret litt når jeg gikk med den under armen ("det var 295 ut av vinduet"), det var derfor jeg ble som overrasket, og måtte sette meg ned å skrive :-)

Nå gjenstår det jo å se hvor lenge den holder da, men det er jo 1 års garanti og 3 års reklamasjonsrett. Og selve driven inni så ganske solid ut (sjekket ikke produsenten av den i farta). Men det er klart, elektronikken tok liten plass, så den er nok ikke SÅ bra, men så/hørte ikke noe rart.

Og som sagt, den skal IKKE stå på 32"ern i stua med Surround anlegg :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2006 21.59.43 #4 av 6
Postet av: Bidd@
Vår lille Matsui er nå 2 år og fungerer upåklagelig, brukes på jenterommet sammen med en 14" :-) Kostet da 595,-
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2006 22.06.53 #5 av 6
Postet av: arntos
"Lars-Erik" skrev:

Nå gjenstår det jo å se hvor lenge den holder da, men det er jo 1 års garanti og 3 års reklamasjonsrett.


2 års garanti på stasjonære produkter...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2006 08.42.54 #6 av 6
Postet av: Bombadil
Ohh jeg tror jeg aldri ville anbefalt en spiller til 300,- men det er jo godt at du ble fornøyd :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar