Logo

Billig 1080p reciever

Skriv et svar
27.09.2007 01.20.34 #1 av 7
Postet av: Suzpaz
Jeg er ganske "n00b" på dette området, men jeg har lagt merke til at det finnes recievere som ganske enkelt har hdmi in og ut. Dermed kan jeg sende 1080p signaler fra min PS3 til TV'n min (fullHD 42").

Jeg har nettopp brukt en del penger på å gjøre om rommet mitt til en "hjemmekino", men mangler lyd. Det er et lite rom, så trenger ikke den beste lyden. Det jeg trenger er ganske enkelt en billig reciever og helst med høyttalere, ellers kan jeg kjøpe de senere.

Prisen jeg tenkte på var mellom 2-3000,-
1080p er nesten et must, siden TV'n min bare har en HDMI inngang. Jeg bruker også HDMI til TV dekoderen og det er lite praktisk og bytte kabel hele tiden.

Så... Dette er det jeg trenger kort og greit
- Reciever(eller forsterker? Vet ikke forskjellen :D)
- Pris 2000-3000,-
- 1080p støtte med 2xHDMI in / 1x HDMI out
- Evt. høyttaler pakke

Mvh A
Takk for hjelpen i forkant :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2007 06.38.22 #2 av 7
Postet av: fox75
Hei, jeg har høytalerpakke til deg. Dette er Infinity Reference høytalersett, med 2 front, 1 center, 2 bak. ? 1 usCARVOR sub. Kan få disse for 3000,- ligger ute på torget her.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2007 10.42.04 #3 av 7
Vanskelig å finne et komplett anlegg med hdmi reciver og høytalere til denne prisen. Fant en, men vet ikke åssen denne er:
http://www.bestbuy.no/product.asp?sku=65887&site=6

Forskjellen mellom reciver og forsterker kan du lese mer om her:
http://www.hjemmekino.no/guide/dekodinguide.asp
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2007 13.21.23 #4 av 7
Postet av: Suzpaz
Jeg så på den første der Tommy. Det jeg trenger er helst da en 1080p reciever. De fleste billige jeg har sett kjører kun 1080i ut. PS3 kjører 1080p og min TV klarer dette. Hvis jeg sender den gjennom en 1080i reciever får jeg ikke maks uttelling for BD filmene mine :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2007 14.54.01 #5 av 7
Beklager så ikke dette, men da må du nok ut med 4tusen bare for reciveren. Sett opp en maksgrense så kan jeg se om jeg kan finne noe. Du får bedre ytelse hvis du kjøper en vanlig reciver uten hdmi og evt en hdmi switch, siden jeg finner ingen høytalerpakke med reciver og hdmi til ca 3Tusen.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2007 03.22.01 #6 av 7
Postet av: Suzpaz
Er ingen krise :) Kan jo kjøre TOS-Link fra PS3 til reciever. Men er urolig om det kan bli lyd delay. Tror noen dette kan skje?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2007 05.48.22 #7 av 7
tror ikke det, kan vel også kanskje stilles inn på reciver. Jeg har aldri opplevd noe problem med dette.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar