Logo

Bildeformatet er ulike på ulike kanaler..

Skriv et svar
26.12.2008 20.09.01 #1 av 5
Postet av: tdale
På NRK3 og FEM så får jeg ikke bilde på hele skjermen, men bildet blir omtrent 4:3. Alle andre kanaler vises i full bredde, og hvis det samme programmet går på NRK1 og NRK3 samtidig, er blidet på NRK1 fyllt ut, mens på NRK3 blir det 4:3.

Hva kommer dette av?

Tommy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.12.2008 22.55.20 #2 av 5
Postet av: Rune
Hei.

Er det analoge sendinger? (via kabel?)

Kan det være slik at din TV viser setingen du hadde sist manuelt satt den til på den kanalen?

Kan du sjekke at du har samme setting? (wide, full eller hva de heter på din TV)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2008 10.21.35 #3 av 5
Postet av: tdale
digital parabol.

tuneren står på 9:16 og instillingen på tv er som denskal være. alle andre kanaler er greie. Men jeg sjekket instillingen på tuneren for sikkerhets skyld, og etter det har kanalene hatt samme bildeformat som de andre... mulig det gjorde susen, eller at det bare er noen utvalgte sendinger som ikke har rett format. Skal holde oppsyn med det...

Tommy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2008 10.40.30 #4 av 5
Postet av: tdale
Hvis jeg velger 4:3 på tuneren, strekker bildet seg i full bredde, men ting blir bredere enn de skal være. Det rare er at enkelte programmer fyller skjermen, andre får brede svarte striper på sidene.

Tommy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2008 10.49.31 #5 av 5
Postet av: Rune
Sendinger som sendes som 4:3 (fortsatt en del av dem på enkelte kanaler) skal vises slik:



Hvis du lar det stå på 4:3 blir det strukket og det blir feil
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar