ziik
Aktiv
E-post
Sitter å leker med tanken på bilde kvalitet når det gjelder hd-dvd/blu-ray vs vanlig dvd. Jeg mener, når jeg ser vanlig dvd på f.eks en crt el plasma tv så er jo bildet krystall klart. Hvis da hd-dvd el blu-ray skal være så bra er det da ikke en mulighet for at dette blir på grensen til å kanskje bli unaturlig? et sted må jo gransa for hvor bra et bilde kan bli før det "fake" vel?
Bare en tanke jeg pluttselig fikk for meg
Ken
Aktiv
E-post
Prøv å kjøre et HD-klipp fra
http://www.wmvhd.com via en PC og DVI/HDMI så ser du hva fremtiden bringer. Det er MYE bedre enn DVD MPEG2 kvalitet og det største poenget har med størrelse på bildet ditt å gjøre.
Om du sitter med en liten 17' LCD skjerm så vil ikke oppløsningen virke dårlig fra en DVD, men prøv å kjør dette opp på en projektor som sender et bilde på f.eks 100' bort på veggen din... sammenlign så hva du får fra en PC med HD-klipp... jeg sier ikke mer, nuff said
Husk på at mange her på forumet har meget avansert DVD spillere, da bildekvaliteten ut av spilleren har en hel del å si, men fellesnevneren for de fleste i denne klasse er at de ser STOOOOORE bilder. Denne forskjellen ser du ikke på en mini TV i denne sammenligningen.
mvh
Ken
| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Shanks
Aktiv
E-post
"ziik" skrev:Sitter å leker med tanken på bilde kvalitet når det gjelder hd-dvd/blu-ray vs vanlig dvd. Jeg mener, når jeg ser vanlig dvd på f.eks en crt el plasma tv så er jo bildet krystall klart. Hvis da hd-dvd el blu-ray skal være så bra er det da ikke en mulighet for at dette blir på grensen til å kanskje bli unaturlig? et sted må jo gransa for hvor bra et bilde kan bli før det "fake" vel?
Bare en tanke jeg pluttselig fikk for meg
På en 28 tommer widescreen-tv vil forskjellen mellom DVD og HD-DVD ikke være veldig stor. På en 50-tommers plasmaskjerm med som har en oppløsning tilsvarende minst 720p er det en revolusjon.
Mye av poenget med HDTV/HD-DVD er at du kan få større skjermer/bilder uten at opplevelsen av billedkvalitet går i bøtta.