Logo

Bi-amping

Skriv et svar
22.02.2008 11.49.53 #1 av 4
Postet av: Terjers
Spørsmål om bi-wiring/bi-amping

Hva er forskjellen ?
Hvis høyttaleren er laget for det og recieveren har 7.1 er det bare å koble til bakre surround til frontene ?
Samsung UE46B6050/Harman Kardon AVR 245/Xbox360/B & W DM685/B & W CC6 S2/JVC SP-X50/XTZ W99 10.16/Nordost Flatline
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2008 12.14.33 #2 av 4
Spørsmålene dine er besvart her:
viewtopic.php?t=1977&highlight=biwire
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.02.2008 17.42.34 #3 av 4
Postet av: Haugesynsar
Når jeg har lest i linken fra Tommy, så får jeg inntrykk av at bi-amping kun vil gi bedre lyd pga. dette som Typhoon skriver...

"Typhoon7 23/01/2005, 13:42
Bi-wiring går ut på å dele de lave og høye frekvensene ved å la de gå i ulike kabler fra forsterker til høytaler.
Litt av tanken bak det er vel at signaler med høyere frekvens (diskant og til dels mellomtone) beveger seg i lederens overflate, men lave frekvenser går i kjernen. Ved å bi-wire skal en da få lettere "bevegelse" for de høyfrekvente signalene."

Når jeg har lest litt i anmeldelser om diverse 7.1 recivere, så har jeg fått et inntrykk av at å koble på de "ekstra" forsterker-utgangene ("nr.6 og7") vil gi høytalerne mer kraftressurser når de virkelig trenger det?

Har ikke trodd at man kunne spille høyere, men når lydstyrken nærmet seg "bristepunktet" så trodde jeg lyden ville holde seg klarere, renere, osv. er dette bare tull?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2008 18.33.16 #4 av 4
Postet av: Taggen13
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Spørsmålene dine er besvart her:
viewtopic.php?t=1977&highlight=biwire


Pling!
Etter å ha lest den tråde har endelig jeg oxo skjønt hva bi-wiring er :mrgreen:
Har liksom ikke skjønt hva vitsen var når den bøylen satt mmellom høytaler terminalene alikevel...
Mvh.
Taggen

[url=http://avforum.no/minhifi/show.php/Taggen][size=100][b][i][color=#0000FF][u]Hi-Fi[/u][/color] / [/i][/b][/size][/url][url=http://taggens.webs.com][size=100][b][i][color=#0000FF][u]Hjemmeside[/u][/color][/i][/b][/size][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar