Logo

Bestille digital parabol eller digital kabel-tv?

Skriv et svar
17.09.2006 20.51.35 #1 av 5
Postet av: carl_
Hei,
har prøvd å bla gjennom i forumet for å finne svar, men ikke lyktes så langt.

spørsmålet er altså om det i utgangspunktet er er nevneverdig kvalitetsforskjell med digital dekoderboks på kabel tv og parabol. det er CanalDigital som er tilbyder av begge.
hva ville du bestilt?

takknemlig for tips her, da skal bestille om ikke lenge

vh
carl
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.09.2006 16.02.56 #2 av 5
Postet av: boly
"carl_" skrev:Hei,
har prøvd å bla gjennom i forumet for å finne svar, men ikke lyktes så langt.

spørsmålet er altså om det i utgangspunktet er er nevneverdig kvalitetsforskjell med digital dekoderboks på kabel tv og parabol. det er CanalDigital som er tilbyder av begge.
hva ville du bestilt?

takknemlig for tips her, da skal bestille om ikke lenge

vh
carl


Har selv parabol, og er grise fornøyd med det. Bakdelen med kabel er at man ikke får så mange kanaler, ingen kontroll over hva som er/ skal være i pakken.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2006 08.35.44 #3 av 5
Postet av: scirocco
"boly" skrev:Har selv parabol, og er grise fornøyd med det. Bakdelen med kabel er at man ikke får så mange kanaler, ingen kontroll over hva som er/ skal være i pakken.


Jeg trodde ikke kabler kunne ha bakdeler, men nå vet jeg altså det...

Ulempen med parabol er prisen, i tillegg til ulempen det medfører å måtte svitsje mellom to mottakere for å kunne se både TV2, TV3 og TVNorge. I tillegg har vel de fleste boligområder som har tilgang på kabel-tv "forbud" mot tallerkener på husfasadene.

Parabol skal ha bedre billedkvalitet, grunnet tilgang på høyere båndbredde, men dette gjelder kun enkeltkanaler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2006 09.05.17 #4 av 5
Postet av: boly
"scirocco" skrev:
"boly" skrev:Har selv parabol, og er grise fornøyd med det. Bakdelen med kabel er at man ikke får så mange kanaler, ingen kontroll over hva som er/ skal være i pakken.


Jeg trodde ikke kabler kunne ha bakdeler, men nå vet jeg altså det...
Det er hva JEG mener....

Ulempen med parabol er prisen, i tillegg til ulempen det medfører å måtte svitsje mellom to mottakere for å kunne se både TV2, TV3 og TVNorge. I tillegg har vel de fleste boligområder som har tilgang på kabel-tv "forbud" mot tallerkener på husfasadene.
Her jeg bor er prisen ca. den samme, og forbud mot parabol??????
Parabol skal ha bedre billedkvalitet, grunnet tilgang på høyere båndbredde, men dette gjelder kun enkeltkanaler.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2006 10.08.21 #5 av 5
Postet av: Knut
Jeg vurderer å gå fra parabol til kabel-tv, men er også litt usikker.
Kabelstrekket fra taket ned til leiligheten er litt vell lang, og det er en del signaltap selv om parabolen er stilt perfekt inn av installatør. Når det regner og blåser kraftig, og når det snør, mister vi fort signal ... Og nå er det lagt inn kabel i bygget vårt ... hmmm, hva skal man velge?
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar