Logo

Beste programvare til avspilling av DVD

Skriv et svar
29.10.2004 09.20.24 #1 av 8
Postet av: Bøgge Bakken
Hei!

Tenkt å bruke PC til å spille av DVD filmer og lurer på hvilket programvare som gir best bilde. Prosessoren i PC-en er en AMD 64 3000+ og det burde vel holde i massevis.

Lurer også på om VGA eller TV-out (Ser ut som en PS/2 plugg) som gir best bilde. Bilde skal vises på en plasma tv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 09.55.15 #2 av 8
Postet av: kertchu
Denne utgangen som ser ut som en PS/2 plugg er en s-video utgang. Dette går for å være en brukbar overføring, men hvis plasma'en din har VGA inngang, er denne å foretrekke.

Når det gjelder programvare for avspilling synes jeg powerDVD gir et greit resultat, men xbox'en gir allikevel bedre bilde :)

Vet det finnes programmer som gjør bruk av ffdshow for å forbedre bilde,men denne har jeg ikke satt meg inn i.


Stian
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 10.49.48 #3 av 8
Postet av: Tiger
TV-out (f. eks. s-video) er normalt ikke å foretrekke når du har mulighet for VGA.

Prøv VGA og se selv.

Av rene softwareavspillere har WinDVD overlegen bildekvalitet sett i forhold til PowerDVD. Dette gjelder iallafall på projektorer, men jeg vil anta du vil kunne se forskjeller på en plasma også.

Er du den som kan litt data og ønsker å bruke tid på dette kan du eksperimentere med ffdshow og benytte WinDVD video / audio codecs i ZoomPlayer.

Har selv prøvd PowerDVD, WinDVD og ZoomPlayer.

Lykke til.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 12.33.24 #4 av 8
Postet av: Bøgge Bakken
Takker for svar.

Da trur jeg prøve WinDVD i første omgangen og se om det går bra. Har prøvd VGA kontakten på Plasma TV-en, men det virker som det flimrer litt. Hørte med en på jobben og han mente å lest at dette hadde noe med oppdateringsfrekvens og VSync. Kjører selv skjermen min nå på 60 Hz, men har ikke turt å prøve høyere for å se om dette gir noe bedre bilde.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 16.22.13 #5 av 8
Postet av: Tiger
I utgangspunktet er LCD-tv bedre enn plasma (LCD benyttes jo som PC-skjerm), men du får testet litt til og melde tilbake dersom du får "tweaket" det litt bedre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2004 18.31.32 #6 av 8
Postet av: Bøgge Bakken
Nå har jeg fått vekk flimringen på TV-en. Måtte sette den til 70 Hz. Men kvaliteten på DVD er meget dårlig. Bilde blir veldig kornete på PC-en. Prøvde med en Eltax spiller til 500,- og den er det bedre kvalitet på. Har brukt PC-en før til DVD og da har jeg hatt mye bedre resultat en det jeg for nå. Prøvde også en dekoder kort, men blei ikke noe bedre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2004 08.24.26 #7 av 8
Postet av: aLmAnZo
"Tiger" skrev:TV-out (f. eks. s-video) er normalt ikke å foretrekke når du har mulighet for VGA.

Prøv VGA og se selv.

Av rene softwareavspillere har WinDVD overlegen bildekvalitet sett i forhold til PowerDVD. Dette gjelder iallafall på projektorer, men jeg vil anta du vil kunne se forskjeller på en plasma også.

Er du den som kan litt data og ønsker å bruke tid på dette kan du eksperimentere med ffdshow og benytte WinDVD video / audio codecs i ZoomPlayer.

Har selv prøvd PowerDVD, WinDVD og ZoomPlayer.

Lykke til.


Jeg får ikke lyd når jeg kjører SPD/if outstream fra WinDVD, vet du hva dette skyldes?
Ellers liker jeg WinDVD veldig godt, i tillegg til at fjernkontrollen min skal fungere i dette programmet :-) har prøvd ffdshow, og de samme programmene som du bruker. Jeg får ikke subtitles i PowerDVD, og har lagt det på hylla, for øyeblikket er det MSI DVD som får kjørt seg hjemme hos meg, men WinDVD eller Theatretek skal få ta over ganske så snart, når jeg får ting til å fungere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2004 21.48.54 #8 av 8
Postet av: Bøgge Bakken
"aLmAnZo" skrev:
"Tiger" skrev:TV-out (f. eks. s-video) er normalt ikke å foretrekke når du har mulighet for VGA.

Prøv VGA og se selv.

Av rene softwareavspillere har WinDVD overlegen bildekvalitet sett i forhold til PowerDVD. Dette gjelder iallafall på projektorer, men jeg vil anta du vil kunne se forskjeller på en plasma også.

Er du den som kan litt data og ønsker å bruke tid på dette kan du eksperimentere med ffdshow og benytte WinDVD video / audio codecs i ZoomPlayer.

Har selv prøvd PowerDVD, WinDVD og ZoomPlayer.

Lykke til.


Jeg får ikke lyd når jeg kjører SPD/if outstream fra WinDVD, vet du hva dette skyldes?
Ellers liker jeg WinDVD veldig godt, i tillegg til at fjernkontrollen min skal fungere i dette programmet :-) har prøvd ffdshow, og de samme programmene som du bruker. Jeg får ikke subtitles i PowerDVD, og har lagt det på hylla, for øyeblikket er det MSI DVD som får kjørt seg hjemme hos meg, men WinDVD eller Theatretek skal få ta over ganske så snart, når jeg får ting til å fungere.


Jeg har hatt dette problemet når jeg hadde et MPEG2 kort i maskinen. Da fikk jeg ikke valgt SPDIF. Tok ut kortet så gikk dette greit.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar