Logo

BenQ W10000 og Adeo Plano

Skriv et svar
06.01.2008 08.54.44 #1 av 3
Postet av: sidprinos
Hei
Jeg kommer til å kjøpe lerret til min BenQ W10000.Jeg har tenkt et Adeo Greyvision Plano rammelerret.Dette finnes i to varianter: en standart til ca 4 600 og en Velur variant til 7 000 der rammen er dekket med absorberende velur.Det jeg lurer på er om det er noe lurt å kjope det med velur til 2 500 exta.Jeg har dårlg lyskontrol i rommet og veggene er hvitte.Det er ikke så mye jeg får lov å gjøre med fargene og rommet brukkes av helle familien.Lerret finnes på avshop.no.Er noen forresten som vet om noen Adeo lerret som er å finne på nettdata.no sinne sider ? De er mye billigere men det er ikke til å se på Adeo sinne sider.

Alt svar og innspill er vellkomen ,nye forslag også :roll:
mvh
Sid
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2008 09.26.52 #2 av 3
Postet av: Rune
Har selv Adeo Plano lerretet og jeg ser ikke poenget med velur i et lyst rom. Rommet vil bli lyst opp av refleksjoner uansett.

Invideo lerretene som nettdata selger produseres av Adeo. Slik jeg har forstått det så er rammen av en litt enklere kvalitet, men skjermen er mye av det samme som plano (men i litt andre størrelser)

Her er vist bruksanvisningen som følger med Adeo Invideo lerretene.
http://www.adeogroup.it/site/adeogroup9 ... 0FRAME.pdf

Det virker som folk er generellt veldig fornøyd med Adeo Invideo lerretene. De har god pris.

Fant en bra tråd om temeaet på minhemmabio. Der har de spurt adeo direkte på forskjell mellom adeo og invideo (kalt frame hos dem)

"yes the only difference between Plano and Frame is the profile.
The curtain is the same for both.
The distribution of Plano is at the moment restricted to specific areas."

Hon nämner här Frame modellen fast jag frågat om Invideos dukar...


Det lå også noen bilder i den tråden som gjør at jeg ser at selve duken er den samme som jeg har på plano lerretet mitt (akkurat som Adeo hevder) Forskjellen er altså at rammen er firkantet på Invideo mens den er skrå på plano.




http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=119863&st=30
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2008 11.48.29 #3 av 3
Postet av: sidprinos
Tussen takk for svaret !
Det var en en lettelse(!) å høre at i mitt room har det dyreste Adeo lerret litt å bidra med.Da har jeg å se etter mellom de to andre Adeo lerret : 1. Adeo Greyvision Plano ramme 16:9 200 cm fra avshop.no til 4.600,-
2. Adeo (invideo) Greyvision ramme 19:9 200 cm fra nettdata.no til 2.250.-
Uansett har jeg nå 2.500.- til å bruke til å erstate min HD DVD XBox med en Toshiba HD EP-10 HD DVD :lol:
Om noen har erfaring med Adeo (invideo) ramme vil jeg gjerne høre om selve rammen virker sterk .
Takk Rune, svaret ditt var til stor hjelp!
mvh
Sid
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar