Logo

BenQ W10000 eller Sanyo PLV-Z2000

Skriv et svar
17.01.2008 19.23.38 #1 av 2
Postet av: tommyt75
Hei
Planlegger å kjøpe meg projektor i kjellerstua. Etter masse lesing her på avforum har jeg kommet fram til enten BenQ W10000 eller Sanyo PLV-Z2000. Begge får plass, men det blir jo helt klart best plass med Sanyoen.

Mitt spørsmål er om kvaliteten på bilde er så mye bedre at det forsvarer både prisforskjell og plasseringsvennligheten mellom de to projektorene? Hva er så i tilfellet forskjellen?

Håper på et raskt svar. På forhånd takk for hjelpen. Dette vil virkelig hjelpe meg i jaktten på den optimale projektoren i min kjellerstue. Gleder meg som en unge til at den kommer i hus (:

Mvh
Tommyt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2008 19.39.01 #2 av 2
Postet av: Rune
Generellt så har BenQ en rekke fordeler. (skarphet, funksjoner, sortnivå, ansi kontrast)

Så jeg tror ikke i ren bildekvalitet at PLV-Z2000 kan sammenlignes. PLV-Z2000 kom relativt dårlig ut i siste nr av Hjemmekino slik jeg oppfatter testen.

Jeg har personlig ikke sammenlignet.

På den annen side kan det virke som enkelte sliter med kvaliteten på BenQ, men det kan være at inntryket lyver fordi at de er veldig populær grunnet meget god pris.

Personlig måtte jeg nok valgt Z2000 da Lenshiften til W1000 er litt begrensent til mitt bruk. (jeg ønsker å henge projektoren i taket uten at den henger så langt ned) (her har z2000 veldig bra muligheter)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar