Logo

BenQ PE8700 mot Hitachi PJ-TX300

Skriv et svar
28.10.2006 10.12.06 #1 av 4
Postet av: super
Har akkurat bestillt meg min første pj, og har lest mye i dette forumet og hjemmekino.no for å unngå å kjøpe "katta i sekken" når det er snakk om såpass mye penger.

Fått med meg forskjeller på DLP og LCD osv, og jeg bestemte meg for å kjøpe BenQ sin pj. Tross alt satt ned fra over 50.000,- Skulle bestille gjennom en kompis som jobber i elektobransjen, for han kjenner en av selgerene i BenQ Norge, og han skulle sjekke om han kunne få en god pris.

Derfra tok saken en litt overaskende vending. Selgeren fra BenQ Norge kunne ikke begripe hvorfor jeg ikke heller kjøpte en Hitachi PJ-TX300? Den var jo også billigere. Bedre lampegaranti fr aleverandør(den kan jo variere fra hvor man kjøper pj) og ca halv pris på ny lampe.

Jeg er ikke i tvil om at jeg hadde blitt fornøyd med BenQ sin pj, men nå endte det med at jeg kjøpte Hitachi sin i steden.....?

Det jeg lurer på i ettertid er: Hvorfor ville han ikke anbefale sitt eget produkt??

Noen som har vært borti noe lignende?

Vel, vel. Nå bare gleder jeg meg til pj kommer i hus. Nesten som julaften dette :D
Nybegynner på hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2006 11.03.43 #2 av 4
Postet av: boly
Grattis med ny pj.

Som du sier virker det litt merkelig at han ikke anbefalte sin egen pj, jeg kan ikke fatte at han kunne anbefale Hitachi PJ-TX300 isteden for BenQ [u]8720[/u].

Lampegaranti fra leverandør har jo ingen ting med saken og gjøre da de fleste forhandlerene gir 1 år garant ved kjøp av BenQ sin. Man kan også kjøpe seg 2 år for noen hundre kroner.

Du kommer helt sikkert til og bli fornøyd med Hitachi sin, for det er trossalt en MEGET god pj. Hadde jeg hatt valget hadde jeg ikke nølt et sekund, og bestilt BenQ 8720 pronte. Virker nesten som om "noen" ikke har undersøkt, eller han som jobber hos BenQ er litt lei av alle som prøver og få en god pris.

http://www.nettdata.no/catalog/product_ ... ts_id=1091
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2006 22.33.11 #3 av 4
Postet av: Rikky
Hvis du spurte etter 8700 slik det står i emnefeltet, så er det en eldre modell, forgjengeren til 7700.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2006 07.06.17 #4 av 4
Postet av: super
Sorry, min feil. PE8720 selvfølgelig
Nybegynner på hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar